A 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. közötti 7 napban, a vizsgált feltételek vonatkozásában 15 híradást hozott le a média. A legnagyobb médiaaktivitás 2014. szeptember 26-án alakult ki (9 híradás volt kimutatható ekkor). A legvisszafogottabb médiaaktivitás 2014. szeptember 23. és szeptember 25-én volt mérhető, ezeken a napokon 1-1 publikáció jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg híradás: 2014. szeptember 24. és szeptember 28-án.
Az Online médiumok adták a megjelenések 86,67%-át (13 publikáció), ennek köszönhetően a leginkább meghatározó médiatípusnak bizonyult az elemzés alá vont periódusban.
Visszafogottabb aktivitást fejtettek ki a Blog és Hírügynökségi hírek médiatípusok, egyenként 1-1 megjelenést generálva. Az itt felsorolt csoportok az összes detektált megjelenés 13,33%-át hozták.
A trend alakulása
A vizsgált időszak észlelhető hányadában a híraktivitás nem volt megfigyelhető. Az elemzett értékek fel-le irányban hullámzó tendenciát mutatnak az észlelhető aktivitást mutató napokon. Észrevehető volt azonban, hogy az értékek átmeneti jelleggel stagnálást is mutattak. Az érintett érték az előző felénél is kevesebbre zuhant vissza 2014. szeptember 27-én, ami egy jelentős mérséklődésnek tekinthető. Az érintett érték az előző kétszeresénél is magasabbra ugrott 2014. szeptember 26-án. Ez meghatározó emelkedésnek számít. A fentiek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trendvonal egyértelműen emelkedő képet mutat. (Meredekség [híraktivitás trend]: 0,64)
Az elemzési periódusban, a 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között eltelt 7 napban ebben a médiacsoportban 13 hír jelent meg. A leginkább számottevő aktivitás 2014. szeptember 26-án alakult ki (7 híradás/nap). A legkisebb híraktivitás 2014. szeptember 23. és szeptember 25-én volt, ezeken a napokon 1-1 publikáció jelent meg. Ezeken a napokon egyáltalán nem volt híraktivitás: 2014. szeptember 24. és szeptember 28-án.
A leginkább aktívnak a Marketinginfo.hu bizonyult az Online Média médiatípusban, amelyben összesen 2 híradást hoztak nyilvánosságra (az összes megjelenés 15,38 százaléka).
Némiképp elmaradtak a nepszava.hu, metropol.hu, epitinfo.hu, index.hu, epulettar.hu, greenfo.hu, amdala.hu, kormany.hu, 168ora.hu, amiotthonunk.hu és boon.hu médiumok. Ezek egyenként 1-1 híradást jelenttettek meg (az összes megjelenés 84,62%-a).
Az elemzési szempontok vonatkozásában, 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között 1 híradást tettek közzé az érintett médiacsoportban. Csupán egyetlen időpontban (2014. szeptember 26-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 22 - 25-ig és szeptember 27. és 28-án.
Az elemzett periódusban publikált hírek pusztán egyetlen médiához köthetők, ez pedig a blog.hu volt.
Blogok megjelenéseinek eloszlása (havi/napi)
Hírügynökségi Hírek
Áttekintés - Hírügynökségi Hírek
A vizsgálat alá vont időszakban, a 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között eltelt 7 napban a Hírügynökségi Hírek médiacsoportban 1 publikáció jelent meg. Csupán egyetlen időpontban (2014. szeptember 26-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Ezeken a napokon egyáltalán nem volt híraktivitás: 2014. szeptember 22 - 25-ig és szeptember 27. és 28-án.
Egyedül az objektivhir.hu generált hírt az elemzés alá vont időszakban.
A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között 8 hírt publikáltak ebben a műfajban. A legmagasabb híraktivitás 2014. szeptember 26-án volt, aznap 6 híradás jelent meg. A legjelentéktelenebb médiaaktivitás 2014. szeptember 23. és szeptember 27-én volt. Ezeken a napokon 1-1 híradás jelent meg. Az alábbiakban felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 22., szeptember 24. és 25. és szeptember 28-án.
A nepszava.hu, objektivhir.hu, index.hu, amdala.hu, kormany.hu, 168ora.hu, metropol.hu és boon.hu tartalomforrások egyforma aktivitással generáltak hírt (1-1 hírforgalom).
Az elemzett időszakban, 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között 5 híradás jelent meg a Szakmai műfajt képviselő hírforrásokban. A legerősebb híraktivitás 2014. szeptember 22. és szeptember 26. napokon volt, amikor is 2-2 híradás látott napvilágot. A legvisszafogottabb híraktivitás 2014. szeptember 27-én alakult ki (1 híradás). Az alábbiakban felsorolt időpontokban a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 23 - 25-ig és szeptember 28-án.
A Marketinginfo.hu generálta a megjelenések 40%-át (2 híradás), ennek köszönhetően a legaktívabb médiának bizonyult a vizsgálat alá vont napokon.
Visszafogottabb aktivitást fejtettek ki az epitinfo.hu, epulettar.hu és greenfo.hu hírforrások, egyenként 1-1 híradást generálva. A felsorolt szereplők az összes detektált hírtartalom 60 százalékát produkálták.
A 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között vizsgált 7 napban, a vizsgált szempontok vonatkozásában 1 híradást hozott le az ebben a műfajban érintett média. Csupán egyetlen napon (2014. szeptember 25-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. szeptember 22 - 24-ig és szeptember 26 - 28-ig.
A vizsgálatba bevont napokon csak az amiotthonunk.hu jelenttetett meg hírt vizsgált feltételek vonatkozásban.
Életmód műfajú megjelenések eloszlása (havi/napi)
Egyéb
Egyéb műfaj áttekintése
A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, 2014. szeptember 22. és 2014. szeptember 28. között 1 hírt jelenttettek meg ebben a műfajban. Csupán egyetlen napon (2014. szeptember 26-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az itt felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 22 - 25-ig és szeptember 27. és 28-án.
Pusztán a blog.hu volt aktív a vizsgálatba bevont napokon.
Az elemzés alá vett időszakban a vizsgált feltételek vonatkozásában megjelenttetett híradások elérése 1705582 volt (CVRG).
A legmagasabb napi elérési érték 2014. szeptember 26-án alakult ki, ezen a napon az elemzett témával kapcsolatos megjelenésekkel 1669722 médiafogyasztónak volt esélye találkozni. 2014. szeptember 22-én a médiafogyasztó-elérések rendkívül mérsékeltek voltak: aznap 784 potenciális médiafogyasztó találkozhatott a vizsgált híradásokkal.
2014. szeptember 24. és szeptember 28-án a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmilyen médiaaktivitás nem volt.
A célközönség trendjének alakulása
A vizsgált időszak észlelhető hányadában nem volt megfigyelhető célközönség számára utaló érték. Az észlelhető adatokat felmutató napokat elemezve a potenciális célközönség létszámára vonatkozó érték egymás után következő elemei váltakozó tendenciát mutatnak. Az észlelés során említést érdemel az értékek szűnni nem akaró volatilitása, mivel a sorozat még átmenetileg sem mutatta nyomát stagnálásnak. 2014. szeptember 25. és szeptember 27-én lehetett számottevő visszaeséseket tapasztalni a vizsgált értékek vonatkozásában. 2014. szeptember 23. és szeptember 26-án számottevő emelkedéseket lehetett tapasztalni. A vizsgált napok adatainak feldolgozása után megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trendvonal kétségkívül nagyon meredeken emelkedik. (Meredekség: 135339)
Átlagosan 83,9% volt az affinitása a 2014. szeptember 22. és a 2014. szeptember 28. között elemzett 7 napban vizsgált feltételek vonatkozású híreknek.
2014. szeptember 26-án alakult ki a legnagyobb affinitási százalék-átlag: ezen a napon 109,4% érték került megállapításra az elemzett témával kapcsolatos hírekben. A legjelentéktelenebb átlagos affinitási értéket 2014. szeptember 23-án tudtuk regisztrálni, ezen a napon a megjelenő hírek affinitása csupán 58,4% volt. Az elégséges adatok hiánya miatt a 2014. szeptember 22., szeptember 25. és szeptember 27-én megjelent tartalmak híraktivitása nem számítható át affinitásra utaló értékké.
2014. szeptember 24. és szeptember 28-án a vizsgált vonatkozású hírek affinitása nem határozható meg, mivel ezeken a napokon semmiféle híraktivitás nem volt.
Az Affinitás trendjének alakulása
Bár kimutatható, hogy a vizsgált időszak napjainak több, mint a felében nem volt megfigyelhető átlagolható AFF% érték, de azért az elemzés során megfelelő mennyiségű adat állt rendelkezésre a trend kimutatásához. Az értékek szigorúan monoton növekvő sorozatként értelmezhetők az észlelhető aktivitást kifejtő napokat figyelembe véve. A vizsgált napok adatainak ismeretében elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trendvonal összességében nagyon meredeken emelkedik. (Meredekség [AFF% trend]: 17)
Reach
Átlagosan 3,45% volt a Reach átlaga az elemzési periódusban vizsgált feltételek vonatkozású híreknek.
A legmagasabb napi Reach átlagérték 2014. szeptember 26-án alakult ki, ezen a napon az elemzett témával kapcsolatos híradások átlagos Reach-e 109,4% volt. Pusztán 58,4% volt a 2014. szeptember 23-án publikált híradások átlagos Reach-e. A kellő adatok hiánya miatt a 2014. szeptember 22., szeptember 25. és szeptember 27-én megjelent híradások híraktivitása nem számítható át Reach-re utaló értékké.
Nem volt számottevő médiaaktivitás 2014. szeptember 24. és szeptember 28-án: ezeken a napokon a vizsgált témával kapcsolatban nem mutatható ki Reach érték.
Reach trend
A vizsgált időszak napjainak több, mint a felében az átlagolható RCH% érték nem volt megfigyelhető. Az észlelhető aktivitást kifejtő időpontokban az értékek szigorúan monoton növekvő tendenciát mutatnak. 2014. szeptember 26-án egy kiemelkedő emelkedés volt észlelhető, mikor is az érintett érték az előző kétszeresénél is magasabbra emelkedett. Az elemzett napok adatainak feldolgozása után megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trend vonala kétségkívül emelkedő jelleget mutat. (Meredekség: 1,967)
7743 EUR volt a 2014. szeptember 22. és a 2014. szeptember 28. között eltelt 7 napban a vizsgált feltételek vonatkozásában megjelenő publikációk összesített reklámegyenértéke (AVE).
2014. szeptember 26-án alakult ki a legmagasabb híraktivitás; aznap 5838 EUR volt a publikált hírek reklámekvivalenciája. A legkisebb reklámegyenértéket 2014. szeptember 22-én lehetett detektálni, ekkor a híradások pénzben kifejezhető értéke mindösszesen 144 EUR volt.
Nem alakult ki médiaaktivitás az alábbi napokon: 2014. szeptember 24. és szeptember 28-án. A felsorolt napokon az elemzett témával nem találkozhattak a médiafogyasztók ezért a reklámegyenérték meghatározásában sem relevánsak.
Reklámérték-ekvivalencia trendjének alakulása
Bár az elemzés alá tartozó időszak észlelhető hányadában nem volt megfigyelhető AVE érték, de azért az elemzés során elegendő információ állt rendelkezésre a trend megállapításához. A mennyiségek dinamikájában a felfelé és a lefelé irányuló mozgás egyaránt megfigyelhető volt. Az észlelés során megfigyelhető volt az értékek szűnni nem akaró volatilitása, mert a sorozat még átmenetileg sem mutatta a stagnálás nyomát. 2014. szeptember 25. és szeptember 27-én lehetett számottevő visszaeséseket megfigyelni, mikor is a mennyiségek az előző felénél is kisebbre zuhantak. 2014. szeptember 23. és szeptember 26-án számottevő ugrásokat lehetett tapasztalni. A fent említettek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trend vonala nyilvánvalóan nagyon meredeken emelkedő képet mutat. (A trend meredeksége: 400,884)
A vizsgált szempontok vonatkozásában a 2014. szeptember 22. és a 2014. szeptember 28. közötti időszakban 15 cikk jelent meg. A vizsgálat alá vont időintervallumban nem mutatható ki ismert szerző aktivitása.
Az elemzési szempontok vonatkozásában a 2014. szeptember 22. és a 2014. szeptember 28. között áttekintett időszakban 15 híradást jelenttettek meg. Az elemzés alá vont napokon csak egyetlen ismert földrajzi helyről érkeztek publikációk. Ez a hely Magyarország volt. Az országhoz 15 híradás köthető.
Magyarország regionális áttekintése
A Magyarország médiaaktivitásából származó tartalmak további területi felosztásban is áttekinthetők. Az ország teljes területe területe generálta a megjelenések 93,33%-át (14 publikáció), ennek köszönhetően a leginkább meghatározó országrésznek bizonyult az elemzés alá vont időszakban.
A második legaktívabb Borsod-Abaúj-Zemplén megye volt. Ebben a régióban jelent meg a publikációk 6,67%-a (1 híradás).
Ez a kiemelt kifejezés 11 alkalommal volt aktív. A hivatkozások az alábbiak: 2014. szeptember 22.: Függésekről a Fenntarthatósági Napon (Marketinginfo.hu), Újabb elismerés a Henkel fenntarthatósági törekvéseiért (Marketinginfo.hu). 2014. szeptember 27.: Nem lehet csak naperőmű, mert éjjel is kell áram - állítja L. Simon (greenfo.hu). 2014. szeptember 23.: A fenntartható csúcs (nepszava.hu). 2014. szeptember 25.: Paradigmaváltó bérházprogram (amiotthonunk.hu). 2014. szeptember 26.: SUSCO Budapest - A fenntartható fővárosért (amdala.hu), Pitiáner fideszes bosszú: megszüntették Ángyán intézetét (168ora.hu), Eldöntöm majd, mihez csatlakozzak (metropol.hu), Öt szempont a fenntartható vállalatvezetéshez (blog.hu), Paradigmaváltó bérházprogram (epitinfo.hu), Paradigmaváltó bérházprogram (epulettar.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ezt a kulcsszót 6 esetben említették az alábbi hírtartalmakban: 2014. szeptember 27.: Önkormányzat 2014 | Ön mit tenne Miskolcért? (boon.hu). 2014. szeptember 26.: SUSCO Budapest - A fenntartható fővárosért (amdala.hu), Pitiáner fideszes bosszú: megszüntették Ángyán intézetét (168ora.hu), Konferencia a Kárpátok védelméről és fenntartható fejlesztéséről (objektivhir.hu), Konferencia a Kárpátok védelméről és fenntartható fejlesztéséről (kormany.hu), Elmagyarázzuk, min vitatkozik Magyarország Norvégiával (index.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.