A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, 2014. október 13. és 2014. október 19. között 36 publikációt jelenttettek meg. 10-10 hír látott napvilágot 2014. október 13. és 14-én, aminek köszönhetően ezeken a napokon realizálódott a legfokozottabb híraktivitás. A legvisszafogottabb aktivitás 2014. október 19-én alakult ki (1 híradás). 2014. október 18-án egyáltalán nem jelent meg hír.
A leginkább említésre méltónak az Online médiumok tűntek, amelyek összesen 33 híradást publikáltak (az összes mérhető megjelenés 91,67%-a).
A második legaktívabbak a Hírügynökségi hírekek voltak. Ebben a médiatípusban jelent meg a publikációk 8,33%-a (3 híradás).
A trend alakulása
Észlelhetőek voltak olyan időszakok a vizsgált periódusban, amikor nem volt értékelhető médiaaktivitás. A vizsgált értékek dinamikájában a felfelé és a lefelé irányuló mozgás egyaránt felfedezhető volt. Megfigyelhető volt azonban, hogy az értékek átmeneti jelleggel stagnálást is mutattak. 2014. október 16. és október 19-én lehetett számottevő visszaeséseket tapasztalni a vizsgált értékek tekintetében, mikor is a vizsgált mennyiségek az előző felénél is kevesebbre estek vissza. A vizsgált napok adatainak feldolgozása után megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trend vonala kétségkívül csökkenő tendenciát mutat. (Meredekség: -1,714)
A vizsgált szempontok vonatkozásában az Online Média médiacsoportban, a 2014. október 13. és 2014. október 19. között eltelt időszakban 33 hír jelent meg. 10 híradás jelent meg 2014. október 13-án, aminek következtében ekkor alakult ki a legintenzívebb médiaaktivitás. A legkevésbé szignifikáns híraktivitás 2014. október 19-én regisztrálódott (1 híradás). 2014. október 18-án egyáltalán nem lehetett híreket regisztrálni.
A leginkább aktívnak a hirado.hu bizonyult az Online Média médiatípusban, amelyben összesen 4 híradást publikáltak (az összes megjelenés 12,12%-a).
Némiképp elmaradtak a greenfo.hu és inforadio.hu médiumok, amelyek egyenként 3-3 híradást jelenttettek meg (az összes megjelenés 18,18 százaléka).
A második helytől elmaradtak a hvg.hu, webradio.hu, atv.hu és mandiner.hu médiatípusok, amelyek egyenként 2-2 híradást jegyeztek (az összes megjelenés 24,24 százaléka).
Az Online Média típusban az alábbi médiumok produkáltak még említésre méltó megjelenést: mixonline.hu, klubradio.hu, diamondbridge.hu, 444.hu, nepszava.hu, homeinfo.hu, origo.hu, vg.hu, Menedzsmentforum.hu, nol.hu, agrarszektor.hu, stop.hu, gepnarancs.hu, kormany.hu és magyarhirlap.hu egyenként 1-1 megjelenés (az összes aktivitás 45,45 százaléka).
Az elemzési periódusban, a 2014. október 13. és 2014. október 19. között eltelt 7 napban ebben a médiacsoportban 3 híradás látott napvilágot. Minden olyan napon ahol valamilyen aktivitás volt észlelhető ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. október 14. és 15. és október 17. A felsorolt napokon egyáltalán nem volt híraktivitás: 2014. október 13., október 16. és október 18. és 19-én.
Az orientpress.hu, mti.hu és ipari.hu médiumok egymással megegyező aktivitást mutattak, egyenként 1-1 híradást generálva.
A 2014. október 13. és 2014. október 19. között vizsgált periódusban, a vizsgált szempontok vonatkozásában 2 híradást hozott le az Üzleti műfajban érintett média. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. október 14. és október 16. Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. október 13., október 15. és október 17 - 19-ig.
A vg.hu és Menedzsmentforum.hu hírforrások egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 megjelenést generálva.
A vizsgált feltételek vonatkozásában a Közéleti témában érintett hírforrásokban, a 2014. október 13. és 2014. október 19. között eltelt 7 napban 25 híradás látott napvilágot. A legkiemelkedőbb aktivitás 2014. október 14. és 15-én alakult ki (8-8 híradás/nap). A legalacsonyabb aktivitás 2014. október 16. és október 19-én volt. Ezeken a napokon 1-1 publikáció jelent meg. Az itt felsorolt napokon a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 17. és 18-án.
A legaktívabbnak a hirado.hu bizonyult a Közéleti műfajba tartozó médiában, amelyben összesen 4 híradás látott napvilágot (az összes számba vehető hírtartalom 16%-a).
Kisebb aktivitást tudott felmutatni a Közéleti műfajban érintett médiumok között az inforadio.hu, ez összesen 3 híradást generált (ez volt az összes megjelenés 12 százaléka).
A második helytől lemaradt a webradio.hu, hvg.hu, atv.hu és mandiner.hu médiacsoport. Ezek egyenként 2-2 hírtartalmat jelenttettek meg (ami az összes számításba vett médiaaktivitás 32%-a).
A Közéleti műfajban érdekeltek közül az alábbi médiumok mutattak fel még kimutatható megjelenést: klubradio.hu, diamondbridge.hu, 444.hu, nepszava.hu, origo.hu, orientpress.hu, nol.hu, stop.hu, kormany.hu és magyarhirlap.hu egyenként 1-1 megjelenés (a teljes mérhető aktivitás 40 százaléka).
A vizsgálat alá vont időszakban, 2014. október 13. és 2014. október 19. között 7 híradás jelent meg a Szakmai műfajt képviselő hírforrásokban. A leginkább említésre méltó aktivitás 2014. október 17-én alakult ki (4 híradás/nap). A legvisszafogottabb médiaaktivitás 2014. október 14-én alakult ki (1 híradás). Az alábbi napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. október 15. és 16. és október 18. és 19-én.
A greenfo.hu generálta a megjelenések 42,86%-át (3 híradás), ennek következtében a legaktívabb médiának bizonyult az elemzés alá vont időintervallumban.
A második legaktívabb médiumok egyforma aktivitással a gepnarancs.hu, ipari.hu, homeinfo.hu és agrarszektor.hu voltak. Ezekben jelent meg a hírek 57,14%-a (1-1 híradás).
A 2014. október 13. és 2014. október 19. között áttekintett periódusban, a vizsgált szempontok vonatkozásában 1 híradást hozott le a Bulvár műfajban publikáló média. Csupán egyetlen napon (2014. október 13-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. október 14 - 19-ig.
Pusztán a mixonline.hu aktivitása volt kimutatható a vizsgálatba bevont periódusban.
Bulvár műfajú megjelenések eloszlása (havi/napi)
Egyéb
Egyéb műfaj áttekintése
A vizsgált szempontok vonatkozásában, 2014. október 13. és 2014. október 19. között 1 hírt publikáltak ebben a műfajban. Csupán egyetlen napon (2014. október 15-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. A következőkben ismertetett időpontokban a média passzívnak bizonyult: 2014. október 13. és 14. és október 16 - 19-ig.
Az áttekintett időintervallumban csak a mti.hu fejtett ki számottevő aktivitást.
Összesen 4922928 médiafogyasztó találkozhatott a 2014. október 13. és a 2014. október 19. között vizsgált periódusban vizsgált feltételek vonatkozású híradásokkal.
A legmagasabb napi elérési érték 2014. október 16-án alakult ki, ezen a napon az elemzett témával kapcsolatos hírekkel 3198800 médiafogyasztónak volt esélye találkozni. Csupán 5595 volt a 2014. október 17-én megjelent híradások CVRG indexszel leírható médiaértéke.
A 2014. október 18-án a vizsgáltaknak megfelelő vonatkozású hírekkel egyetlen médiafogyasztó sem találkozhatott, mivel aznap semmilyen híraktivitás nem volt a vizsgált témával kapcsolatban.
A potenciális célközönség trendjének alakulása
A vizsgált időintervallum egyes időpontjaiban nem volt megfigyelhető CVRG érték. Az elemzett értékek felfelé és lefelé hullámzó tendenciát mutatnak. Az észlelés során megállapítható az értékek állandó változékonysága, mivel a vizsgált sorozat még rövid időre sem mutatta jelét stagnálásnak. 2014. október 17-én egy jelentős mérséklődés volt észlelhető a vizsgált értékek tekintetében. 2014. október 16. és október 19-én kimagasló mértékű emelkedéseket lehetett észlelni. A vizsgált napok adatainak ismeretében megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő potenciális célközönség-változás trend vonala nagyon meredeken esik. (A célközönség trend meredeksége: -74996,743)
Átlagosan 95,38% volt az affinitási százaléka a 2014. október 13. és a 2014. október 19. között elemzett időszakban vizsgált feltételek vonatkozású híradásoknak.
89,85% volt a 2014. október 13-án megjelent hírek átlagos affinitásának értéke, aminek következtében ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgált periódusban. Csupán csak 88% volt a 2014. október 14-én megjelent hírek átlagos affinitása. A 2014. október 15., október 17. és október 19-én megjelent híradások átlagolt affinitásának értéke a szükséges számadatok hiányából kifolyólag nem határozható meg.
A 2014. október 18-án a az elemzési szempontoknak megfelelő hírek affinitási értéke nem értelmezhető, mivel aznap nem volt híraktivitás a vizsgált témával kapcsolatban.
Az Affinitás trendje
A vizsgált időszak napjainak több, mint a felében az átlagolható AFF% érték nem volt értékelhető. Az észlelhető aktivitást kifejtő napokat figyelembe véve a médiaaffinitás számérték sorozatának tagjai váltakozó sorozatként tekinthetők. Az észlelés során említést érdemel az értékek napról-napra tapasztalható változékonysága, mert a vizsgált sorozat még átmenetileg sem stagnált. Az elemzett napok adatainak feldolgozása után elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszkedő AFF% trend vonala meredeken emelkedik. (Meredekség: 6,721)
Reach
Átlagosan 1,95% volt a Reach átlaga a 2014. október 13. és a 2014. október 19. között eltelt időszakban vizsgált feltételek vonatkozású megjelenéseknek.
A legmagasabb napi Reach átlagérték 2014. október 13-án alakult ki, aznap az elemzett témával kapcsolatos tartalmak átlagos Reach-e 89,85% volt. Csupán csak 88% volt a 2014. október 14-én publikált hírek átlagos Reach-e. Az elégséges adatok meglétének hiánya miatt a 2014. október 15., október 17. és október 19-én megjelent híradások híraktivitása nem számítható át Reach-re utaló értékké.
Nem volt értékelhető híraktivitás 2014. október 18-án, ezért az aznapi Reach érték nem határozható meg.
Reach trend
A vizsgált időszakban érintett napok több, mint a felében nem volt értékelhető átlagolható Reach számérték. A számottevő adatokkal rendelkező napok tekintetében az értékek szigorúan monoton csökkenő sorozatként is felfoghatók. 2014. október 16-án egy számottevő visszaesés volt észlelhető a vizsgált értékek vonatkozásában, mikor is a vizsgált mennyiség az előző felénél is kisebbre zuhant. A fent említettek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető Reach trend vonala süllyedő tendenciát mutat. (Meredekség [trend]: -0,911)
33166 EUR volt a vizsgálatba bevont időszakban a vizsgált szempontok vonatkozásában közzétett hírek összesített reklámegyenértéke (AVE).
10605 EUR volt a 2014. október 13-án megjelent híradások reklámekvivalenciája, aminek köszönhetően ez a nap tekinthető a legmeghatározóbbnak az elemzési időszakban. A legalacsonyabb reklámegyenértéket 2014. október 19-én lehetett regisztrálni, ezen a napon a megjelenések értéke mindösszesen 60 EUR volt.
Nem volt detektálható médiaaktivitás 2014. október 18-án, ezért az azon a napon számított reklámegyenérték is 0 volt.
Trend
Bár a vizsgált időszak egyes napjain nem volt megfigyelhető AVE érték, azért az elemzés során megfelelő mennyiségű adat állt rendelkezésre az AVE trend megállapításához. Az értékek szigorúan monoton csökkenő jelleget öltöttek az értékelhető adatokat felmutató napokon. 2014. október 17. és október 19-én lehetett számottevő visszaeséseket megfigyelni a vizsgált értékek tekintetében, mikor is a mennyiségek az előző felénél is kisebbre zuhantak. Az elemzett napok adatainak feldolgozása után elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető AVE trend vonala összességében nagyon meredeken zuhan. (A trend meredeksége: -2038,186)
Az elemzési szempontok vonatkozásában a 2014. október 13. és a 2014. október 19. közötti idősávban 36 híradást jelenttettek meg. Az elemzett időszakban egyetlen ismert szerző sem publikált.
2014. október 13. és 2014. október 19. között 36 híradás volt észlelhető a vizsgált feltételek vonatkozásában. A vizsgálat alá vont 7 napban csak egyetlen ismert országból érkeztek publikációk. Ez a hely Magyarország volt. Ebből az országból a nevezett időszakban 36 publikáció érkezett.
21 alkalommal volt aktív ez a kulcsszó, mégpedig az alábbi publikációkban: 2014. október 14.: Bencsik megfúrta Kishantost is (greenfo.hu), Marad a parlagfűtitok (nepszava.hu). 2014. október 15.: 650 nagyvállalat tárgyal vállalati pénzügyekről Budapesten (stop.hu), FM: változatlan cél a GMO-mentesség megőrzése (hirado.hu), A kishantosiakat sokkolta Bencsik lépése (atv.hu), Budapesten a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok Európai ... (inforadio.hu), LEZÁRULTAK A „KRÚDY GYULA ÁLTALÁNOS ISKOLA ENERGETIKAI ... (mti.hu), Budapesten a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok Európai... (inforadio.hu), Budapesten tartják a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok... (hirado.hu), Budapesten tartják a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok... (webradio.hu). 2014. október 19.: A Kishantos-botrány okai (atv.hu). 2014. október 13.: Nem tárgyalt Kishantosról a parlamenti bizottság (magyarhirlap.hu), Nem tárgyalt Kishantosról a fenntartható fejlődés bizottsága (hirado.hu), Bencsik János elintézte Kishantost és a parlagfüvet (klubradio.hu), Bencsik János szerint nincs Kishantos-ügy (444.hu), Levetette Kishantos ügyét a napirendről a fideszes bizottsági alelnök (hvg.hu), Eltüntette Kishantos ügyét a Fidesz a napirendről (nol.hu), Kishantos neve már említésre sem méltó a Parlamentben (agrarszektor.hu), Nem tárgyaltak Kishantosról (mixonline.hu), Nem tárgyalt Kishantosról a fenntartható fejlődés bizottsága (gepnarancs.hu), Nem tárgyalt Kishantosról az illetékes parlamenti bizottság (mandiner.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Ezt a kulcsszót 18 alkalommal említették az alábbi híradásokban: 2014. október 15.: Budapesten a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok Európai ... (inforadio.hu), Budapesten a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok Európai... (inforadio.hu), Budapesten tartják a Fenntartható Fejlődési és Környezetvédelmi Tanácsok... (webradio.hu), Glattfelder Béla: 2020-ra a GDP 30 százalékát az ipar adja (inforadio.hu). 2014. október 19.: A Kishantos-botrány okai (atv.hu). 2014. október 14.: Fenntartható pályára állt a növekedés (kormany.hu), Fenntartható pályára állt a hazai gazdasági növekedés? (diamondbridge.hu), Tállai: fenntartható pályára állt a növekedés (orientpress.hu), A zárszámadásról tárgyal az Országgyűlés (mandiner.hu), Fényezik a magyar gazdaságot a Házban (hvg.hu), OGY - Zárszámadás - Tállai: fenntartató pályára állt a növekedés (webradio.hu), Tállai: Fenntartható pályára állt a növekedés (hirado.hu), Fenntartható pályára állt a növekedésünk (Menedzsmentforum.hu). 2014. október 17.: Fenntarthatóság- Mennyit ér a Magyar?- Gondolatok huszonévesen a fenntar... (greenfo.hu), Magyar építészek kaptak díjat a Holcim Awards világversenyen (homeinfo.hu), Újabb elismerés a fenntarthatóság iránti elkötelezettségért (ipari.hu), Zöldfoci - organikus játéktér és kinetikus energiatermelés (greenfo.hu). 2014. október 16.: Andor: Volt, van és lesz eljárás Magyarországgal szemben (origo.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ez a kiemelt kifejezés 2 alkalommal volt aktív. A hivatkozások az következők: 2014. október 16.: A családi gazdaságoknak nagyobb szerepe lehet az éhezés leküzdésében (vg.hu). 2014. október 15.: LEZÁRULTAK A „KRÚDY GYULA ÁLTALÁNOS ISKOLA ENERGETIKAI ... (mti.hu).
"Környezeti fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Bár az elemzési időszakban az elemzési szempontok tekintetében 36 híradást lehetett regisztrálni, azonban közülük egy sem volt véleményvezérhez kapcsolható.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.