Az elemzés alá vont időintervallumban, a 2014. október 6. és 2014. október 12. között eltelt 7 napban 22 hír látott napvilágot. A legnagyobb aktivitás 2014. október 9-én alakult ki (azon a napon 8 híradás). A legvisszafogottabb híraktivitás 2014. október 7-én realizálódott (2 hír). A következő napokon egyáltalán nem voltak megfigyelhetők hírek: 2014. október 10. és október 12-én.
A legaktívabbnak az Online médiumok tűntek, amelyek összesen 21 hírt publikáltak (az összes érintett megjelenés 95,45 százaléka).
A második legaktívabbak a Hírügynökségi hírekek voltak. Ebben a médiatípusban jelent meg a publikációk 4,55 százaléka (1 híradás).
Trend
A vizsgált időintervallum észlelhető hányadában nem volt értékelhető megjelenés. A vizsgált mennyiségek dinamikájában a növekedés és a csökkenés egyaránt megfigyelhető volt. Az észlelés során megfigyelhető az értékek állandó volatilitása, mert a sorozat még átmenetileg sem mutatta jelét stagnálásnak. 2014. október 7. és október 11-én lehetett számottevő visszaeséseket észlelni. A vizsgált érték az előző kétszeresénél is nagyobbra növekedett 2014. október 9-én, ami meghatározó fokozódásnak számít. A fentiek ismeretében elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trend vonala enyhén süllyed. (A trend meredeksége: -0,095)
A vizsgált szempontok vonatkozásában, 2014. október 6. és 2014. október 12. között 21 hírt jelenttettek meg az Online Média médiacsoportban. 8 híradás jelent meg 2014. október 9-én, aminek köszönhetően ekkor volt mérhető a leginkább említésre méltó híraktivitás. A legvisszafogottabb híraktivitás 2014. október 7-én alakult ki (2 híradás). Az alábbi napokon a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 10. és október 12-én.
A leginkább aktívnak az index.hu tekinthető az Online Média médiatípusban, amelyben összesen 2 hírt hoztak nyilvánosságra (az összes megjelenés 9,52%-a).
Valamelyest elmaradtak a realista.hu, greenfo.hu, Marketinginfo.hu, 444.hu, profitline.hu, mno.hu, zaol.hu, szabadfold.hu, hir24.hu, webradio.hu, stop.hu, iho.hu, BTL.hu, nol.hu, haon.hu, minuszos.hu, szon.hu, magyarhirlap.hu és mandiner.hu médiumok. Ezek egyenként 1-1 híradást jelenttettek meg (az összes megjelenés 90,48 százaléka).
A 2014. október 6. és 2014. október 12. között áttekintett 7 napban, a vizsgált szempontok vonatkozásában 1 híradást hozott le ez a médiacsoport. Csupán egyetlen napon (2014. október 6-án) volt mérhető médiaaktivitás, amikor is 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. október 7 - 12-ig.
A vizsgálat alá vont időintervallumban megjelent hírek csupán egyetlen médiához köthetők, ez pedig az orientpress.hu volt.
A 2014. október 6. és 2014. október 12. között áttekintett időszakban, a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában 1 híradást hozott le az Üzleti műfajban publikáló média. Csupán egyetlen napon (2014. október 7-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az itt felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. október 6. és október 8 - 12-ig.
A vizsgált időszakban megjelent hírek pusztán egyetlen médiához köthetők, ami a profitline.hu volt.
Üzleti műfajú megjelenések eloszlása (havi/napi)
Közéleti
Közéleti műfaj áttekintése
A vizsgált feltételek vonatkozásában ebben a műfajban, a 2014. október 6. és 2014. október 12. között eltelt 7 napban 14 hírtartalom jelent meg. 8 híradás jelent meg 2014. október 9-én, aminek következtében aznap alakult ki a leginkább említésre méltó aktivitás. A legkisebb aktivitás 2014. október 11-én alakult ki (1 megjelenés). Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. október 7., október 10. és október 12-én.
A legaktívabbnak az index.hu bizonyult a Közéleti műfajt képviselő médiában, amelyben összesen 2 híradás látott napvilágot (az összes számba vehető megjelenés 14,29%-a).
Kisebb aktivitást fejtettek ki a zaol.hu, 444.hu, mno.hu, hir24.hu, webradio.hu, nol.hu, haon.hu, stop.hu, szon.hu, orientpress.hu, magyarhirlap.hu és mandiner.hu tartalomforrások, egyenként 1-1 megjelenést generálva. A felsorolt médiumok az összes detektált hírtartalom 85,71 százalékát produkálták.
A vizsgált időintervallumban, a 2014. október 6. és 2014. október 12. között eltelt 7 napban a Szakmai műfajban 6 híradás látott napvilágot. A legmagasabb híraktivitás 2014. október 6-án volt, ekkor 3 híradás jelent meg. A legalacsonyabb médiaaktivitás 2014. október 7. és 8. és október 11-én volt, ezeken a napokon 1-1 hírtartalom jelent meg. Az alábbi időpontokban a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 9. és 10. és október 12-én.
A minuszos.hu, BTL.hu, iho.hu, greenfo.hu, Marketinginfo.hu és realista.hu médiumok hasonló aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 hírt generálva.
Az elemzés alá vont időintervallumban, 2014. október 6. és 2014. október 12. között 1 híradás látott napvilágot az Egyéb műfajt képviselő hírforrásokban. Csupán egyetlen napon (2014. október 11-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt detektálható hír: 2014. október 6 - 10-ig és október 12-én.
Az elemzési időszakban csak a szabadfold.hu jelenttetett meg hírt vizsgált feltételek vonatkozásban.
A 2014. október 6. és 2014. október 12. között vizsgált 7 napban a vizsgált feltételek vonatkozásában megjelenő híradások összesített CVRG értéke 3735817 volt.
A legmagasabb napi elérési érték 2014. október 9-én alakult ki, aznap a vizsgált témával kapcsolatos tartalmakkal 2082500 médiafogyasztónak volt lehetősége találkozni. A legalacsonyabb elérési értéket 2014. október 7-én tudtuk mérni, ekkor a megjelenő hírek médiafogyasztó-elérése csupán 1372 volt.
2014. október 10. és október 12-én egyáltalán nem volt híraktivitás a vizsgált híradások vonatkozásában, aminek következtében a felsorolt napokon a hírtevékenység elérési értéke 0 volt.
A trend alakulása
A vizsgált időintervallum észlelhető hányadában a CVRG érték nem volt kimutatható. Az észlelhető adatokat prezentáló napokat figyelembe véve a potenciális célközönség számára vonatkozó érték egymás után következő tagjai váltakozó elemeket egyaránt tartalmazó sorozat képét mutatják. Az észlelés során említést érdemel az értékek állandó volatilitása, mert a vizsgált sorozat még rövid időre sem mutatta a stagnálás jeleit. 2014. október 7-én egy jelentős visszaesés volt megfigyelhető a vizsgált értékek tekintetében, mikor is az érintett mennyiség az előző felénél is kevesebbre esett vissza. 2014. október 8. és 9-én számottevő ugrásokat lehetett észlelni. A vizsgált napok adatainak összegzéseként megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető célközönség trend vonala egyértelműen nagyon meredeken emelkedő képet mutat. (Meredekség: 382389,838)
Átlagosan 60,1% volt az affinitása a vizsgált periódusban vizsgált feltételek vonatkozású megjelenéseknek.
69,3% volt a 2014. október 9-én publikált hírek átlagos affinitásának értéke, aminek következtében ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgált időszakban. A legalacsonyabb átlagos affinitási értéket 2014. október 11-én tudtuk mérni, ekkor a megjelenő híradások affinitása csupán 50,9% volt. A 2014. október 6 - 8-ig megjelent híradások átlagos affinitásának értéke a kellő számadatok meglétének hiánya miatt nem határozható meg.
Nem alakult ki híraktivitás 2014. október 10. és október 12-én: ezeken a napokon a vizsgált témával kapcsolatban nem mutatható ki affinitási érték.
Az Affinitás változásának trendje
A vizsgált időszak napjainak több, mint a felében az átlagolható AFF% érték nem volt értékelhető. Az értékek szigorúan monoton csökkenő sorozatként értelmezhetők az értékelhető adatokat tartalmazó napok vonatkozásában. A fentiek ismeretében elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trend vonala meredeken csökkenő tendenciát mutat. (Az AFF% trend meredeksége: -9,2)
Reach
A 2014. október 6. és 2014. október 12. között elemzett periódusban a vizsgált feltételek vonatkozásában megjelenő hírek átlagos Reach értéke 1,8% volt.
69,3% volt a 2014. október 9-én publikált hírek átlagos Reach-ének értéke, aminek köszönhetően ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek az elemzett időszakban. Csupán 50,9% volt a 2014. október 11-én publikált hírek átlagos Reach-e. A 2014. október 6 - 8-ig megjelent publikációk átlagolt Reach-ének az értéke a kellő adatok hiányában nem határozható meg.
2014. október 10. és október 12-én egyáltalán nem volt híraktivitás a vizsgált hírek vonatkozásában, aminek következtében ezeken a napokon a Reach sem értelmezhető.
Reach trend
Bár kimutatható, hogy a vizsgált időszak napjainak több, mint a felében nem volt értékelhető átlagolható RCH% érték, de azért a vizsgálat során elegendő adat állt rendelkezésre a trend kimutatásához. A számottevő adatokat prezentáló napokon az értékek stagnáló, azaz értékváltozásokat mellőző tendenciát mutatnak. Az elemzett napok adatainak összegzéseként megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trendvonal összességében stangál. (Az RCH% trend meredeksége: 0)
14574 EUR volt a vizsgálatba bevont időszakban a vizsgált szempontok vonatkozásában megjelenő híradások összesített reklámegyenértéke (AVE).
7458 EUR volt a 2014. október 9-én publikált megjelenések reklámekvivalenciája, aminek köszönhetően ez a nap tekinthető a legkiemelkedőbbnek az elemzési időszakban. A legkevésbé számottevő reklámegyenértéket 2014. október 7-én lehetett regisztrálni, ezen a napon a hírek pénzben kifejezhető értéke mindösszesen 120 EUR volt.
Nem alakult ki médiaaktivitás ezeken a napokon: 2014. október 10. és október 12-én. Ezeken a napokon az elemzett témával nem találkozhattak a médiafogyasztók ezért a reklámegyenérték számításában sem relevánsak.
Trend
Tény, hogy a vizsgált időszak észlelhető hányadában nem volt értékelhető reklámegyenérték, de azért az elemzés során elegendő információ állt rendelkezésre a rekámegyenérték-trend megállapításához. Az elemzett értékek felfelé és lefelé hullámzó jelleget öltöttek. Az észlelés során említést érdemel az értékek szűnni nem akaró volatilitása, mivel a sorozat még rövid időre sem mutatta nyomát stagnálásnak. Az érintett érték az előző felénél is kevesebbre esett vissza 2014. október 7-én, ami egy jelentős visszaesésnek tekinthető. 2014. október 8. és 9-én kiemelkedő emelkedéseket lehetett tapasztalni. A fentiek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszkedő rekámegyenérték-trend vonala egyértelműen nagyon meredeken emelkedik. (Meredekség: 1155,486)
2014. október 6. és 2014. október 12. között 22 tartalom jelent meg a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában. Ismert szerzők nem publikáltak az elemzési periódusban.
A vizsgált szempontok vonatkozásában a 2014. október 6. és a 2014. október 12. közötti periódusban 22 híradást jelenttettek meg. Egyetlen ismert ország, nevezetesen Magyarország fejtett ki aktivitást az elemzési időintervallumban. A földrajzi terület a vizsgált időszakban 22 megjelenéssel járult hozzá a híraktivitáshoz.
Magyarország regionális áttekintése
A Magyarország médiaaktivitásából származó tartalmak további területi megosztásban is elemezhetők. Az ország teljes területe adta a megjelenések 86,36%-át (19 hír), ennek köszönhetően a leginkább kiemelkedő régiónak bizonyult a vizsgált napokon.
Mérsékeltebb tevékenységgel járult hozzá a hírekhez Hajdú-Bihar megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és Zala megye, egyenként 1-1 megjelenést generálva. A felsorolt területek az összes megjelenés 13,64%-át hozták.
Ez a fontosabb kifejezés 13 alkalommal volt aktív. A megjelenések az alábbiak voltak: 2014. október 6.: Angyal István park: Új és korszerű közösségi tér (realista.hu), Ingyen wifi a felújított Angyal István parkban (minuszos.hu), Nőtt a légiforgalom, de fenntartható-e a bővülés? (iho.hu). 2014. október 9.: Közös sajtótájékoztatón az Ökotárs Alapítvány vezetője és az amerikai üg... (444.hu), Kemény négy év vár a magyarokra (hir24.hu), Leszerepeltünk a civil szférát mérő amerikai felmérésben (mandiner.hu), Az amerikai ügyvivőt is aggasztja a civilek megfélemlítése (nol.hu), Soros-pénzért aggódik Goodfriend (mno.hu). 2014. október 8.: A METRO vezérigazgatója a Magyarországi Üzleti Tanácsban (BTL.hu), Önkormányzat 2014 – Fidesz: folytatódik és fenntartható lesz a rezsicsökkentés (haon.hu). 2014. október 7.: A Metro vezérigazgatója csatlakozott a Magyarországi Üzleti Tanácshoz (Marketinginfo.hu). 2014. október 11.: Csendes temetés, a biztonságiak érkezéséig - Ángyán: politikai tisztogat... (szabadfold.hu), Egyre nehezebb helyzetben a hazai civilek (greenfo.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
A kulcsszót 10 alkalommal említették. A hivatkozott megjelenések az alábbiak voltak: 2014. október 6.: Bratusek: nem magamat jelöltem az Európai Bizottságba (stop.hu), Önkormányzat 2014 - LMP: veszélyes a cikói hulladéklerakó (webradio.hu). 2014. október 9.: Környezetvédő ifjak találkoztak Naményban (szon.hu), Meghalt Vizel Péter (index.hu), Elfogadta Zala területfejlesztési programját a közgyűlés (magyarhirlap.hu). 2014. október 8.: A METRO vezérigazgatója a Magyarországi Üzleti Tanácsban (BTL.hu), A fenntartható fejlődés szolgálatára (zaol.hu). 2014. október 7.: A Metro vezérigazgatója csatlakozott a Magyarországi Üzleti Tanácshoz (Marketinginfo.hu), Jönnek a hidrogéntermelő algafarmok és a függőleges 'bio' léghajók? (profitline.hu). 2014. október 11.: Tűzjáró sámánt jelölt Szlovénia az Európai Bizottságba (index.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
A kulcsszót egyetlen alkalommal említették. A hivatkozott megjelenés az alábbi volt: 2014. október 6.: Európai Klímasztár díjat kapott Óbuda-Békásmegyer (orientpress.hu).
"Környezeti fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Annak ellenére nem voltak észlelhetők véleményvezérek által jegyzett híradások az elemzési periódusban, hogy az elemzési szempontok vonatkozásában 22 egyéb hír látott napvilágot.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.