A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, 2014. november 3. és 2014. november 9. között 15 híradást jelenttettek meg. A legnagyobb híraktivitás 2014. november 4. és 5. és november 7. napokon volt, amikor is 3-3 publikáció látott napvilágot. A legvisszafogottabb híraktivitás 2014. november 6. és november 9-én volt mérhető, az ismertetett napokon 1-1 publikáció jelent meg.
Az áttekintett időszakban megjelent hírek pusztán egyetlen egy médiatípushoz voltak köthetők, ezek pedig az Online médiumok voltak.
A híraktivitás trendjének alakulása
A vizsgált időszak valamennyi napján a híraktivitás értékelhető volt. A vizsgált értékek hullámzó sorozatként tekinthetők. Észrevehető volt azonban, hogy a vizsgált értékek hullámzása esetenként elsimult, és időnként stagnálást is mutattak. 2014. november 6-án egy számottevő visszaesés volt tapasztalható a vizsgált értékek vonatkozásában. A vizsgált érték az előző kétszeresénél is nagyobbra nőtt 2014. november 7-én, ami különösen említésre méltó fokozódásnak számít. A fent említettek ismeretében megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trend vonala egyértelműen csökkenő képet mutat. (Meredekség: -0,179)
A vizsgált időintervallumban, a 2014. november 3. és 2014. november 9. között eltelt 7 napban az Online Média médiacsoportban 15 hírtartalom látott napvilágot. 3-3 híradás jelent meg 2014. november 4. és 5. és november 7-én, aminek következtében ezeken a napokon alakult ki a legfokozottabb híraktivitás. A legalacsonyabb híraktivitás 2014. november 6. és november 9-én volt, ezeken a napokon 1-1 híradás jelent meg.
A leginkább aktívnak a hirado.hu tekinthető az Online Média médiatípusban, amelyben összesen 2 hírt publikáltak (az összes megjelenés 13,33 százaléka).
A második legaktívabb médiumok egymással megegyező aktivitással a computerworld.hu, amdala.hu, inforadio.hu, origo.hu, kanizsaujsag.hu, mno.hu, agroinform.com, profitline.hu, hvg.hu, pafi.hu, figyelo.hu, agrarhirek.hu és magyarhirlap.hu voltak. A felsoroltakban volt regisztrálható a megjelenések 86,67%-a (1-1 híradás).
Az elemzési szempontok vonatkozásában, 2014. november 3. és 2014. november 9. között 2 hírt jelenttettek meg az Üzleti műfajba tartozó médiában. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. november 3. és november 6. Az alábbiakban felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. november 4. és 5. és november 7 - 9-ig.
A figyelo.hu és profitline.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 megjelenéssel.
A 2014. november 3. és 2014. november 9. között eltelt időszakban, a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában 9 híradást hozott le a Közéleti műfajban érintett média. A legmagasabb híraktivitás 2014. november 5-én volt, aznap 3 híradás jelent meg. A legkisebb híraktivitás 2014. november 3. és 4., november 7. és november 9-én volt. Ezeken a napokon 1-1 hírtartalom jelent meg. 2014. november 6-án egyáltalán nem jelent meg hír.
2 híradással a hirado.hu fejtette ki a leginkább számottevő aktivitást a tartalomforrások között (az összes detektálható publikáció 22,22 százaléka).
A második legaktívabb médiumok egyforma aktivitással a mno.hu, kanizsaujsag.hu, origo.hu, inforadio.hu, amdala.hu, hvg.hu és magyarhirlap.hu voltak. Ezekben jelent meg a hírek 77,78 százaléka (1-1 publikáció).
A vizsgált időintervallumban, a 2014. november 3. és 2014. november 9. között eltelt 7 napban az ebben a műfajban publikáló médiában 3 híradás látott napvilágot. A legnagyobb médiaaktivitás 2014. november 7-én alakult ki (2 híradás/nap). A legalacsonyabb aktivitás 2014. november 4-én alakult ki (1 híradás). A következőkben ismertetett napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. november 3., november 5. és 6. és november 8. és 9-én.
Az elemzés alá vont időintervallumban az agrarhirek.hu, computerworld.hu és agroinform.com médiumok hasonló mennyiségű publikációt jelenttettek meg (1-1 híradás).
A vizsgált feltételek vonatkozásában ebben a műfajban, a 2014. november 3. és 2014. november 9. között eltelt 7 napban 1 híradás jelent meg. Csupán egyetlen napon (2014. november 4-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt detektálható hír: 2014. november 3. és november 5 - 9-ig.
Az elemzés alá vont periódusban megjelent hírek pusztán egyetlen médiához köthetők, ami a pafi.hu volt.
Összesen 3891158 médiafogyasztó találkozhatott a vizsgált periódusban vizsgált feltételek vonatkozású hírekkel.
A legmagasabb napi elérési érték 2014. november 3-án alakult ki, ekkor a vizsgált témával kapcsolatos tartalmakkal 3285548 médiafogyasztónak volt esélye találkozni. Pusztán 980 volt a 2014. november 6-án publikált hírek CVRG indexszel meghatározható médiaértéke.
A trend alakulása
A vizsgált időszak valamennyi napján volt értékelhető célközönség létszámára vonatkozó érték a célközönség trend meghatározásához. Az észlelhető adatokat prezentáló napokat elemezve a célközönség számára vonatkozó érték egymás után következő elemei felfelé és lefelé hullámzó sorozat képét mutatják. Az elemzés során említést érdemel az értékek szüntelen változékonysága, mert a vizsgált sorozat még rövid időre sem mutatta a stagnálás nyomát. 2014. november 4., november 6. és november 8-án lehetett számottevő visszaeséseket észlelni a vizsgált értékek tekintetében. Ezeken a napokon az érintett mennyiségek az előző felénél is kisebbre zuhantak vissza. 2014. november 5., november 7. és november 9-én kiemelkedő emelkedéseket lehetett megfigyelni. Az elemzett napok adatainak feldolgozása után elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető célközönség trend vonala egyértelműen nagyon meredeken süllyed. (A célközönség trend meredeksége: -328553,643)
Az elemzett időszakban az elemzési szempontok vonatkozásában megjelenő híradások átlagos affinitása 112,2% volt (AFF%).
141,4% volt a 2014. november 4-én megjelent híradások átlagos affinitásának értéke, aminek következtében ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgálatba bevont időszakban. Pusztán 76,5% volt a 2014. november 7-én publikált híradások átlagos affinitása. A szükséges adatok hiánya miatt a 2014. november 5. és 6. és november 8-án megjelent tartalmak híraktivitása nem számítható át affinitásra utaló értékké.
Affinitási trend
A vizsgált időszak észlelhető részében nem volt megfigyelhető AFF% érték. A mennyiségek dinamikájában a növekedés és a csökkenés egyaránt megfigyelhető volt. Az észlelés során megállapítható volt az értékek állandó volatilitása, mivel a vizsgált sorozat még rövid időre sem stagnált. Mindezek ismeretében elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trendvonal összességében csökkenő képet mutat. (Meredekség: -3,569)
Reach
Az elemzésbe bevont időszakban az elemzési szempontok vonatkozásában közzétett híradások átlagos Reach-e 1,75% volt (RCH%).
141,4% volt a 2014. november 4-én megjelent hírek átlagos Reach-ének értéke, aminek következtében ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgált periódusban. A legjelentéktelenebb átlagos Reach értéket 2014. november 7-én tudtuk mérni, ekkor a megjelenő híradások Reach-e csupán 76,5% volt. A megfelelő adatok meglétének hiánya miatt a 2014. november 5. és 6. és november 8-án megjelent híradások híraktivitása nem számítható át Reach-re vonatkozó értékké.
A Reach trendjének alakulása
A vizsgált időintervallum észlelhető hányadában a Reach számérték nem volt megfigyelhető. Az értékek szigorúan monoton növekvő sorozatként értelmezhetők az észlelhető híraktivitást kifejtő napokon. 2014. november 9-én egy kiemelkedő emelkedés volt észlelhető. Mindezek ismeretében megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszthető trendvonal egyértelműen emelkedik. (A Reach trend meredeksége: 0,578)
Az elemzési időintervallumban az elemzési feltételek vonatkozásában közzétett hírek összesített reklámegyenértéke (AVE) 18626 EUR volt.
6998 EUR volt a 2014. november 9-én publikált híradások reklámekvivalenciája, aminek köszönhetően ez a nap számított a legmeghatározóbbnak az elemzési időszakban. 2014. november 6-án a pénzben kifejezhető híraktivitás rendkívül mérsékelt volt; ezen a napon 48 EUR volt a híradások reklámekvivalenciája.
Trend
A vizsgált időszak összes napján volt értékelhető AVE érték. A számottevő aktivitást kifejtő napokat elemezve a reklámérték egymás után következő elemei hullámzó jelleget vettek fel. Az észlelés során említést érdemel az értékek napról-napra tapasztalható volatilitása, mert a vizsgált sorozat még rövid időre sem mutatta jelét stagnálásnak. 2014. november 4. és november 6-án lehetett számottevő visszaeséseket észlelni. 2014. november 5., november 7. és november 9-én kimagasló mértékű ugrásokat lehetett megfigyelni. A vizsgált napok adatainak feldolgozása után elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszthető trend vonala egyértelműen nagyon meredeken esik. (Meredekség [trend]: -58,071)
Az elemzési szempontok vonatkozásában a 2014. november 3. és a 2014. november 9. közötti idősávban 15 híradás volt detektálható. Nem mutatható ki ismert szerző aktivitása a vizsgált időszakban.
A 2014. november 3. és a 2014. november 9. között eltelt 7 napban 15 híradás jelent meg az elemzési szempontok vonatkozásában. Az elemzés alá vont napokon csak egyetlen ismert földrajzi helyről érkeztek publikációk. Ez a hely Magyarország volt. 15 megjelenés származik innen.
Regionális adatok Magyarország területéről
A Magyarország híraktivitásából származó híradások részletesebb regionális megosztásban is elemezhetők. Az ország teljes területe adta a megjelenések 93,33%-át (14 hír), ennek köszönhetően a leginkább aktív országrésznek bizonyult a vizsgált időszakban.
Kisebb aktivitást fejtett ki Zala megye, amely összesen 1 híradással járult hozzá a megjelenésekhez (az összes detektált megjelenés 6,67 százaléka).
Ezt a kulcsszót 11 alkalommal említették az alábbi hírtartalmakban: 2014. november 7.: Mintafarm program a fenntarthatóság jegyében (agroinform.com), Az Unilever Mintafarm programot indított (agrarhirek.hu). 2014. november 6.: Elindult a Mintafarm program (profitline.hu). 2014. november 5.: Németh Tamás akadémikus: felelősséggel tartozunk a jövendő nemzedékekért (hirado.hu), A tudomány ünnepe: felelősség a jövendő nemzedékekért (inforadio.hu). 2014. november 4.: Ötödjére díjazzák a zöld ötleteket (amdala.hu), BCSDH Jövő Vezetői Tehetségprogram Ösztöndíj - Légy TE a jövő vezetője! (pafi.hu), Innovációs Audit és Innovatív Vállalkozás minősítés az Üzletfejlesztési ... (computerworld.hu). 2014. november 9.: A Winkler-Novák páros veri fel az árakat az idei Civil Liciten (hvg.hu). 2014. november 3.: A vállalati rezsicsökkentés lehetőségei (figyelo.hu), Az OzoneNetwork értékeli a zöld ötleteket (origo.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ez a kifejezés 9 alkalommal volt aktív. A hivatkozott megjelenések az következők: 2014. november 5.: Németh Tamás akadémikus: felelősséggel tartozunk a jövendő nemzedékekért (hirado.hu), A tudomány ünnepe: felelősség a jövendő nemzedékekért (inforadio.hu), A kunbajai illegálisan lerakott hulladék már nem veszélyezteti a környez... (hirado.hu). 2014. november 8.: Millenniumi fejlesztési célok érdekében (kanizsaujsag.hu), Tbiliszi pótolhatja a bevételeinket (magyarhirlap.hu). 2014. november 3.: Az OzoneNetwork értékeli a zöld ötleteket (origo.hu). 2014. november 4.: Ötödjére díjazzák a zöld ötleteket (amdala.hu), BCSDH Jövő Vezetői Tehetségprogram Ösztöndíj - Légy TE a jövő vezetője! (pafi.hu). 2014. november 7.: Szijjártó Péter: Európa felé kell húzni Grúziát (mno.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Annak ellenére nem voltak felfedezhetők véleményvezérek által jegyzett híradások az vizsgált periódusban, hogy a vizsgált feltételek vonatkozásában 15 egyéb híradás napvilágot látott.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.