A 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. közötti 7 napban, az elemzési szempontok vonatkozásában 14 híradást hozott le a média. A leginkább kiemelkedő híraktivitás 2014. szeptember 1-én volt, ekkor 7 híradás jelent meg. A legkevésbé említésre érdemes médiaaktivitás 2014. szeptember 3. és 4-én volt, az ismertetett napokon 1-1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem voltak megfigyelhetők hírek: 2014. szeptember 5. és szeptember 7-én.
13 megjelenéssel az Online médiumok fejtették ki a leginkább említésre méltó tevékenységet a médiatípusok között (az összes megjelenés 92,86 százaléka).
Némiképp elmaradtak a Hírügynökségi hírekek, amelyek 1 publikációval csak a megjelenések 7,14%-át hozták.
A trend alakulása
A vizsgált időintervallum észlelhető részében nem volt értékelhető médiaaktivitás. Az észlelhető aktivitást kifejtő napokat figyelembe véve a megjelenés egymás után következő tagjai hullámzó sorozatként értelmezhetők. Megfigyelhető volt azonban, hogy a vizsgált értékek változása esetenként lecsillapodott, és átmenetileg stagnáló formát is mutattak. 2014. szeptember 2. és 3-án lehetett számottevő visszaeséseket megfigyelni. Ezeken a napokon a vizsgált mennyiségek az előző felénél is kevesebbre estek. A vizsgált napok adatainak összegzéseként megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszkedő trend vonala minden kétséget kizáróan csökkenő jelleget mutat. (Meredekség [médiaaktivitás trend]: -0,865)
A 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. közötti időszakban, a vizsgált feltételek vonatkozásában 13 híradást hozott le az Online Média médiacsoport. A leginkább számottevő híraktivitás 2014. szeptember 1-én volt észlelhető (7 híradás/nap). A legkevésbé szignifikáns híraktivitás 2014. szeptember 3. és 4. és szeptember 6-án volt, ezeken a napokon 1-1 publikáció jelent meg. Az alábbi napokon a média inaktívnak bizonyult: 2014. szeptember 5. és szeptember 7-én.
2-2 megjelenéssel a hirado.hu és magyarhirlap.hu médiumok fejtették ki a leginkább említésre méltó aktivitást (az összes híradás 30,77%-a).
A második legaktívabb médiumok egymással megegyező aktivitással az elelmiszer.hu, hir24.hu, jonapotkivanunk.hu, turizmusonline.hu, diamondbridge.hu, piacesprofit.hu, napigazdasag.hu, origo.hu és greenfo.hu voltak. A felsoroltakban jelent meg a hírek 69,23%-a (1-1 híradás).
A vizsgálat alá vont időintervallumban, a 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között eltelt 7 napban a Hírügynökségi Hírek médiacsoportban 1 publikáció jelent meg. Csupán egyetlen egy időpontban (2014. szeptember 6-án) volt mérhető médiaaktivitás. Ekkor 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt mérhető médiaaktivitás: 2014. szeptember 1 - 5-ig és szeptember 7-én.
Az elemzett időszakban csak az orientpress.hu fejtett ki aktivitást.
A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között 2 hírt publikáltak ebben a műfajban. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. szeptember 1. és szeptember 4. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. szeptember 2. és 3. és szeptember 5 - 7-ig.
A napigazdasag.hu és piacesprofit.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 publikációt generálva.
A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában a Közéleti témában érintett médiában, a 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között eltelt 7 napban 9 híradás jelent meg. 5 híradás jelent meg 2014. szeptember 1-én, aminek köszönhetően aznap alakult ki a leginkább említésre méltó aktivitás. A legalacsonyabb aktivitás 2014. szeptember 2. és 3-án volt. Ezeken a napokon 1-1 hírtartalom jelent meg. Az itt felsorolt időpontokban a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 4. és 5. és szeptember 7-én.
A Közéleti műfajban a hirado.hu és magyarhirlap.hu médiumok voltak a legaktívabbnak, ezek generálták a megjelenések 44,44%-át (2-2 híradás médiumonként).
Az előzőtől elmaradtak a diamondbridge.hu, hir24.hu, jonapotkivanunk.hu, orientpress.hu és origo.hu médiumok. Ezek egyenként 1-1 híradást jelenttettek meg (az összes hír 55,56%-a).
A vizsgálat alá vont periódusban, 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között 2 híradás látott napvilágot a Szakmai műfajt képviselő médiumokban. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. szeptember 1. és 2. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. szeptember 3 - 7-ig.
Az elelmiszer.hu és greenfo.hu médiumok egyforma aktivitással generáltak hírt (1-1 hírforgalom).
A vizsgált feltételek vonatkozásában az Utazás, turisztika témában érintett médiában, a 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között eltelt 7 napban 1 híradás látott napvilágot. Csupán egyetlen napon (2014. szeptember 2-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az itt felsorolt időpontokban a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 1. és szeptember 3 - 7-ig.
Az elemzési időintervallumban megjelent hírek csupán csak egyetlen médiához köthetők, ami a turizmusonline.hu volt.
Összesen 3446836 médiafogyasztónak volt lehetősége találkozni az elemzett periódusban vizsgált feltételek vonatkozású híradásokkal.
2014. szeptember 3-án alakult ki a leginkább számottevő híraktivitás: ekkor 3096408 médiafogyasztó találkozhatott az elemzett témával kapcsolatos híradásokkal. 2014. szeptember 2-án a médiafogyasztó-elérések nagyon mérsékeltek voltak: ekkor 20535 fő találkozhatott a vizsgált híradásokkal.
2014. szeptember 5. és szeptember 7-én a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmilyen híraktivitás nem volt.
Trend
Bár az elemzés alá tartozó időszak észlelhető hányadában nem volt megfigyelhető CVRG érték, de azért az elemzés során megfelelő mennyiségű adat volt elérhető a célközönség trend megállapításához. A vizsgált értékek felfelé és lefelé hullámzó sorozatként értelmezhetők. Az elemzés során megfigyelhető volt az értékek napról-napra tapasztalható változékonysága, mert a sorozat még rövid időre sem stagnált. 2014. szeptember 2. és szeptember 4-én lehetett számottevő visszaeséseket megfigyelni a vizsgált értékek vonatkozásában. Ezeken a napokon az érintett mennyiségek az előző felénél is kevesebbre zuhantak. Az érték az előző kétszeresénél is nagyobbra nőtt 2014. szeptember 3-án. Ez kiemelkedő emelkedésnek számít. Mindezek ismeretében elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszthető célközönség trend vonala nagyon meredeken süllyedő tendenciát mutat. (Meredekség [célközönség trend]: -44224,878)
Átlagosan 119,3% volt az affinitása az elemzésbe bevont időszakban vizsgált feltételek vonatkozású híreknek.
A legmagasabb napi affinitási átlagérték 2014. szeptember 1-én alakult ki, ezen a napon a vizsgált témával kapcsolatos hírek átlagos affinitása 124,1% volt. Pusztán 114,5% volt a 2014. szeptember 4-én publikált híradások átlagos affinitása. A 2014. szeptember 2. és 3. és szeptember 6-án megjelent publikációk átlagos affinitásának értéke a megfelelő számadatok hiányából kifolyólag nem számítható ki.
2014. szeptember 5. és szeptember 7-én a vizsgált vonatkozású hírek affinitása nem határozható meg, mivel ezeken a napokon semmilyen médiaaktivitás nem volt.
Az Affinitás trendjének alakulása
Bár a vizsgált időszakban érintett napok több, mint a felében nem volt értékelhető AFF% érték, de azért az elemzés során elegendő adat állt rendelkezésre a trend megállapításához. Az értékelhető adatokkal rendelkező napok tekintetében az értékek szigorúan monoton csökkenő tendenciát mutatnak. Az elemzett napok adatainak összegzéseként megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trendvonal összességében süllyed. (Az AFF% trend meredeksége: -3,2)
Reach
Átlagosan 0,35% volt a Reach értéke a 2014. szeptember 1. és a 2014. szeptember 7. között eltelt 7 napban vizsgált feltételek vonatkozású híreknek.
124,1% volt a 2014. szeptember 1-én publikált híradások átlagos Reach-ének értéke, aminek köszönhetően ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek az elemzési periódusban. Csupán 114,5% volt a 2014. szeptember 4-én publikált hírek átlagos Reach-e. Az elégséges adatok hiányában a 2014. szeptember 2. és 3. és szeptember 6-án megjelent híradások híraktivitása nem számítható át Reach-re utaló értékké.
2014. szeptember 5. és szeptember 7-én egyáltalán nem volt médiaaktivitás a vizsgált hírek vonatkozásában, aminek köszönhetően a felsorolt napokon a Reach átlagos értéke sem határozható meg.
A Reach trendjének alakulása
A vizsgált időszak napjainak több, mint a felében nem volt megfigyelhető átlagolható Reach számérték. Az értékek szigorúan monoton csökkenő tendenciát mutatnak az észlelhető adatokat prezentáló napok vonatkozásában. 2014. szeptember 4-én egy jelentős mérséklődés volt tapasztalható a vizsgált értékek vonatkozásában. Mindezek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszkedő trendvonal egyértelműen enyhén esik. (Meredekség [Reach trend]: -0,1)
A 2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között eltelt periódusban az elemzési szempontok vonatkozásában publikált híradások összesített reklámegyenértéke (AVE) 8868 EUR volt.
A legszámottevőbb napi reklámegyenérték 2014. szeptember 3-án alakult ki; aznap a megjelenő publikációk reklámegyenértéke 4800 EUR volt. Ennél mérsékeltebb, 450 EUR volt a 2014. szeptember 2-án publikált hírek médiaértéke.
A 2014. szeptember 5. és szeptember 7. napokon a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmilyen médiaaktivitás nem volt kimutatható.
A trend alakulása
A vizsgált időszak észlelhető hányadában nem volt értékelhető reklámérték. A számottevő aktivitást mutató napokat figyelembe véve az AVE érték sorozatának tagjai véletlenszerűen hullámzó sorozatként értelmezhetők. Az elemzés során megállapítható volt az értékek állandó hektikussága, mert a sorozat még rövid időre sem mutatta a stagnálás nyomait. 2014. szeptember 2. és szeptember 4-én lehetett jelentős csökkenéseket megfigyelni a vizsgált értékek vonatkozásában. Ezeken a napokon a vizsgált mennyiségek az előző felénél is kisebbre zuhantak. 2014. szeptember 3. és szeptember 6-án meghatározó ugrásokat lehetett észlelni. Az elemzett napok adatainak ismeretében megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszthető trend vonala kétségkívül nagyon meredeken emelkedő tendenciát mutat. (Meredekség: 40,905)
2014. szeptember 1. és 2014. szeptember 7. között 14 tartalom jelent meg az elemzési szempontok vonatkozásában. Az elemzés alá vont időszakban csak egyetlen ismert szerző - Barry Eichengreen - tevékenysége regisztrálódott. Ez a szerző a nevezett időszakban 1 alkalommal publikált. Olyan híradásból, amelynek szerzője ismeretlen, 13 megjelenést regisztráltunk.
Az elemzési szempontok vonatkozásában a 2014. szeptember 1. és a 2014. szeptember 7. közötti 7 napban 14 híradást jelenttettek meg. A vizsgálatba bevont 7 napban csupán egyetlen ismert földrajzi helyről detektálhattunk megjelenéseket. Ez a hely Magyarország volt. Ebből az országból a vizsgált időszakban 14 megjelenés érkezett.
A Hírügynökség és Online médiacsoportba tartozó publikációkkal találkozhattunk az ábrán is megfigyelhető kiemelt kulcsszavak vizsgálata során.
Az Online médiacsoportba tartozó tartalmak meghatározó túlsúlya a "Fenntartható fejlődés" kulcsszó esetében volt észlelhető.
A "környezeti fenntarthatóság" és "fenntarthatóság" kulcsszavak mindegyike kivétel nélkül Online médiacsoportba tartozó tartalmakban látott napvilágot.
Ez a kiemelt kifejezés 7 alkalommal volt aktív. A hivatkozott megjelenések az következők: 2014. szeptember 1.: Ismét lehet pályázni a Norvég alapoknál (hir24.hu), LMP: a környezetvédelem a Fidesz kormányzás egyik legnagyobb vesztese (hirado.hu), LMP: a környezetvédelem bukta a legnagyobbat a Fidesz-kormánnyal (diamondbridge.hu), Ön szerint, mi a jelenlegi kormány legnagyobb hiánya? (jonapotkivanunk.hu), LMP: A környezetvédelem a Fidesz kormányzás egyik legnagyobb vesztese (magyarhirlap.hu), A környezetvédelem a Fidesz kormányzás egyik legnagyobb vesztese (greenfo.hu). 2014. szeptember 6.: Új akadémián képzik a járműipari szakembereket (orientpress.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Ezt a kulcsszót 7 alkalommal említették az alábbi hírtartalmakban: 2014. szeptember 3.: Folyik a kütyük méregtelenítése (origo.hu). 2014. szeptember 1.: Tippek, hogyan legyen zöld az iskolakezdés! (piacesprofit.hu). 2014. szeptember 4.: Megoldhatja-e a nagy elsődleges többlet Európa adósságproblémáját? (napigazdasag.hu). 2014. szeptember 2.: A turizmusfejlesztésben rejlik a jövő (magyarhirlap.hu), Piacok Napja az Erzsébet téren (elelmiszer.hu), Piacok Napja az Erzsébet téren (turizmusonline.hu). 2014. szeptember 6.: Az alapítványokra fordított vagyon a közösség "nem elkölthető" vagyona marad ... (hirado.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ez a kiemelt kulcsszó 2 alkalommal volt aktív. A hivatkozások az következők: 2014. szeptember 2.: Piacok Napja az Erzsébet téren (elelmiszer.hu), Piacok Napja az Erzsébet téren (turizmusonline.hu).
"Környezeti fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
A 2014. szeptember 1. és a 2014. szeptember 7. közötti időszakban a vizsgált feltételek tekintetében 14 híradás jelent meg, azonban közülük egyetlen egy sem volt véleményvezér aktivitásaként értelmezhető.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.