A vizsgált szempontok vonatkozásában, 2014. október 27. és 2014. november 2. között 18 publikációt jelenttettek meg. A legnagyobb médiaaktivitás 2014. október 30-án volt mérhető (azon a napon 6 híradás). A legvisszafogottabb médiaaktivitás 2014. november 2-án alakult ki (2 publikáció). Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg híradás: 2014. október 29. és október 31 - november 1-ig.
15 híradással az Online médiumok fejtették ki a leginkább számottevő aktivitást a médiatípusok között (az összes detektált megjelenés 83,33 százaléka).
Valamelyest elmaradtak a Blogok, amelyek 2 híradással csak a megjelenések 11,11%-át tudták felmutatni.
A harmadik leginkább említésre méltó szereplők a Hírügynökségi hírekek voltak. Itt tudott realizálódni a megjelenések 5,56 százaléka (1 híradás).
A médiaaktivitás trendjének alakulása
A vizsgált időintervallum észlelhető hányadában a híraktivitás nem volt kimutatható. A számottevő aktivitást mutató napokat elemezve a híraktivitás sorozatának elemei fel-le váltakozó mennyiségeket egyaránt tartalmazó sorozat alakját mutatják. Észrevehető volt az is, hogy az értékek átmeneti jelleggel stagnáló képet is mutattak. 2014. november 2-án egy számottevő csökkenés volt megfigyelhető. Ekkor a vizsgált mennyiség az előző felénél is kevesebbre esett. A fent említettek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trendvonal minden kétséget kizáróan esik. (Meredekség [trend]: -0,476)
A vizsgált szempontok vonatkozásában ebben a médiacsoportban, a 2014. október 27. és 2014. november 2. között eltelt 7 napban 15 hír jelent meg. A leginkább számottevő médiaaktivitás 2014. október 27-én volt mérhető (5 híradás/nap). A legkevésbé szignifikáns híraktivitás 2014. november 2-án regisztrálódott (2 megjelenés). A felsorolt napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. október 29. és október 31 - november 1-ig.
A legaktívabbnak az epiteszforum.hu bizonyult az Online Médiumok között, amelyben összesen 2 híradást jelenttettek meg (az összes megjelenés 13,33%-a).
A második legaktívabb médiumok egymással megegyező aktivitással a vg.hu, inforadio.hu, ma.hu, nyest.hu, profitline.hu, weborvos.hu, pecsiujsag.hu, pafi.hu, infopapa.hu, hirado.hu, szegedma.hu, epulettar.hu és alternativenergia.hu voltak. Ezekben jelent meg a megjelenések 86,67%-a (1-1 híradás).
Az elemzési szempontok vonatkozásában a Blog médiacsoportban, a 2014. október 27. és 2014. november 2. között eltelt időszakban 2 híradás megjelenését lehetett regisztrálni. Csupán egyetlen napon (2014. október 30-án) volt mérhető híraktivitás. Ekkor 2 híradás jelent meg. Ezeken a napokon a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 27 - 29-ig és október 31 - november 2-ig.
A sztarklikk.hu és blog.hu médiumok egymással megegyező aktivitást mutattak, egyenként 1-1 megjelenést generálva.
Az elemzési szempontok vonatkozásában, 2014. október 27. és 2014. november 2. között 1 hír látott napvilágot ebben a médiacsoportban. Csupán egyetlen egy időpontban (2014. október 28-án) volt mérhető médiaaktivitás, amikor is 1 híradás jelent meg. A felsorolt napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. október 27. és október 29 - november 2-ig.
Az elemzett napokon csak az orientpress.hu jelenttetett meg hírt vizsgált feltételek vonatkozásban.
A 2014. október 27. és 2014. november 2. közötti periódusban, a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában 2 híradást hozott le az ebben a műfajban érintett média. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. október 30. és november 2. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. október 27 - 29-ig és október 31 - november 1-ig.
A profitline.hu és vg.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 megjelenést generálva.
A vizsgált feltételek vonatkozásában, 2014. október 27. és 2014. november 2. között 7 hírt publikáltak ebben a műfajban. 4 híradás jelent meg 2014. október 28-án, aminek köszönhetően aznap volt mérhető a legnagyobb híraktivitás. A legkisebb híraktivitás 2014. október 30-án alakult ki (1 híradás). Az alábbiakban felsorolt napokon a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 29. és október 31 - november 2-ig.
Az elemzési periódusban a ma.hu, infopapa.hu, hirado.hu, szegedma.hu, inforadio.hu, orientpress.hu és pecsiujsag.hu médiumok hasonló mennyiségű publikációt jelenttettek meg (1-1 híradás).
A 2014. október 27. és 2014. november 2. közötti napokon, a vizsgált feltételek vonatkozásában 4 híradást hozott le az ebben a műfajban érintett média. A legfokozottabb híraktivitás 2014. október 27-én alakult ki (3 híradás/nap). A legkisebb médiaaktivitás 2014. október 30-án alakult ki (1 híradás). Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. október 28. és 29. és október 31 - november 2-ig.
Az epiteszforum.hu generálta a megjelenések 50%-át (2 híradás), aminek következtében a legaktívabb médiának bizonyult az elemzési periódusban.
Kisebb médiaaktivitást fejtettek ki a weborvos.hu és epulettar.hu médiumok, egyenként 1-1 megjelenést generálva. A felsorolt szereplők az összes hírtartalom 50%-át produkálták.
A vizsgált feltételek vonatkozásában a Tudományos témában érintett hírforrásokban, a 2014. október 27. és 2014. november 2. között eltelt 7 napban 2 hír látott napvilágot. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. október 28. és november 2. A következőkben ismertetett időpontokban a média passzívnak bizonyult: 2014. október 27. és október 29 - november 1-ig.
A nyest.hu és alternativenergia.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 híradással.
Tudományos műfajú megjelenések eloszlása (havi/napi)
Bulvár
Bulvár műfaj áttekintése
Az elemzett periódusban, a 2014. október 27. és 2014. november 2. között eltelt 7 napban az ebben a műfajban publikáló médiában 1 híradás látott napvilágot. Csupán egyetlen napon (2014. október 30-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. október 27 - 29-ig és október 31 - november 2-ig.
Az elemzés alá vont 7 napban megjelent hírtartalmak csupán egyetlen médiához köthetők (sztarklikk.hu).
Bulvár műfajú megjelenések eloszlása (havi/napi)
Egyéb
Egyéb műfaj áttekintése
A vizsgált szempontok vonatkozásában ebben a műfajban, a 2014. október 27. és 2014. november 2. között eltelt 7 napban 2 híradás jelent meg. Csupán egyetlen napon (2014. október 30-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 2 híradás jelent meg. Az alábbi napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. október 27 - 29-ig és október 31 - november 2-ig.
A pafi.hu és blog.hu tartalomforrások egymással megegyező aktivitással generáltak hírt (1-1 híradás).
Összesen 658696 médiafogyasztónak volt lehetősége találkozni a vizsgált időszakban vizsgált feltételek vonatkozású megjelenésekkel.
427318 volt a 2014. október 28-án megjelent hírek a potenciális médiafogyasztók létszámára utaló értéke, aminek köszönhetően ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgált periódusban. Pusztán 980 volt a 2014. november 2-án publikált híradások CVRG indexszel leírható médiaértéke.
2014. október 29. és október 31 - november 1-ig a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmiféle médiaaktivitás nem volt.
Trend
Tény, hogy az elemzés alá vont időszak észlelhető hányadában nem volt értékelhető CVRG érték, de azért a vizsgálat során elegendő adat állt rendelkezésre a célközönség trend megállapításához. Az értékek dinamikájában a felfelé és a lefelé irányuló mozgás egyaránt megfigyelhető volt. Az elemzés során megfigyelhető az értékek napról-napra tapasztalható volatilitása, mivel a sorozat még rövid időre sem stagnált. 2014. október 30. és november 2-án lehetett számottevő csökkenéseket észlelni a vizsgált értékek tekintetében. Az érintett érték az előző kétszeresénél is nagyobbra ugrott 2014. október 28-án, ami különösen említésre méltó emelkedésnek számít. Az elemzett napok adatainak feldolgozása után megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszthető célközönség trend vonala nyilvánvalóan nagyon meredeken esik. (A potenciális célközönség-változás trend meredeksége: -41184,857)
Átlagosan 108,3% volt az affinitása a 2014. október 27. és a 2014. november 2. között eltelt periódusban vizsgált feltételek vonatkozású híradásoknak.
108,3% volt a 2014. október 30-án megjelent híradások átlagos affinitásának értéke, aminek következtében ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgálatba bevont periódusban. A 2014. október 27. és 28. és november 2-án megjelent híradások átlagolt affinitásának értéke a kellő számadatok meglétének hiánya miatt nem határozható meg.
Nem volt mérhető híraktivitás 2014. október 29. és október 31 - november 1-ig: ezeken a napokon a vizsgált témával kapcsolatban nem mutatható ki affinitási érték.
Affinitási trend
Az affinitás trend nem mutatható ki, mivel csak egyetlen - az AFF% érték szempontjából - aktív nap található.
Reach
Átlagosan 0,4% volt a Reach értéke a 2014. október 27. és a 2014. november 2. között eltelt 7 napban vizsgált feltételek vonatkozású híreknek.
A legmagasabb napi Reach százalék-átlag 2014. október 30-án alakult ki, ekkor a vizsgált témával kapcsolatos híradások átlagos Reach-e 108,3% volt. A 2014. október 27. és 28. és november 2-án detektált megjelenésekből nem kalkulálhatók Reach értékek, mert a számításhoz nem áll rendelkezésre elegendő adat.
2014. október 29. és október 31 - november 1-ig egyáltalán nem volt számottevő híraktivitás a vizsgált híradások vonatkozásában, aminek köszönhetően ezeken a napokon a Reach sem számítható ki.
A Reach trendjének alakulása
Mivel az érintett időszakban csak egyetlen - az átlagolható Reach érték szempontjából - aktív nap található, ezért az RCH% trend nem mutatható ki.
4664 EUR volt az elemzés alá vont időszakban a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában publikált híradások összesített reklámegyenértéke (AVE).
2014. október 28-án volt mérhető a legmagasabb értékű médiaaktivitás; aznap 2670 EUR volt a megjelent hírek reklámegyenértéke. A legkevésbé számottevő reklámegyenértéket 2014. november 2-án lehetett detektálni, ekkor a megjelenések pénzben kifejezhető értéke mindösszesen 48 EUR volt.
A 2014. október 29. és október 31 - november 1-ig napokon a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmiféle híraktivitás nem volt mérhető.
A reklámegyenérték (AVE) trendjének alakulása
A vizsgált időintervallum észlelhető részében nem volt értékelhető reklámérték. Az értékelhető aktivitást kifejtő napokat figyelembe véve a reklámegyenérték egymás után következő tagjai felfelé és lefelé hullámzó jelleget vettek fel. Az elemzés során említést érdemel az értékek napról-napra tapasztalható hektikussága, mert a sorozat még átmenetileg sem mutatta a stagnálás jelét. 2014. október 30. és november 2-án lehetett jelentős csökkenéseket megfigyelni. 2014. október 28-án egy kiemelkedő emelkedés volt észlelhető. Mindezek ismeretében megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trendvonal minden kétséget kizáróan nagyon meredeken esik. (A rekámegyenérték-trend meredeksége: -288,381)
A 2014. október 27. és a 2014. november 2. között eltelt 7 napban 18 híradás jelent meg a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában. Ismert szerzők nem publikáltak az elemzés alá eső időszakban.
A vizsgált feltételek vonatkozásában a 2014. október 27. és a 2014. november 2. között elemzett napokon 18 híradást jelenttettek meg. A vizsgálatba bevont periódusban egyetlen ismert földrajzi terület - Magyarország - szolgáltatott híradásokat. Ebből az országból a vizsgált időszakban 18 megjelenés érkezett.
Regionális adatok Magyarország területéről
A Magyarország médiaaktivitásából származó médiamegjelenések részletesebb regionális megosztásban is áttekinthetők. A legszámottevőbbnek Az ország teljes területe bizonyult, ez összesen 15 hírt publikált (az összes megjelenés 83,33 százaléka).
Valamelyest elmaradt Baranya megye, Csongrád megye és Veszprém megye, ők egyenként 1-1 híradást jelenttettek meg (az összes megjelenés 16,67%-a).
Az áttekintett időszakban, 2014. október 27. és 2014. november 2. között 18 publikáció látott napvilágot.
A "fenntarthatóság" kifejezéshez kapcsolható a legtöbb megjelenés, ezzel 11 híradás foglalkozott az áttekintett időszakban.
A "Fenntartható fejlődés" 10 alkalommal került regisztrálásra, aktivitása mérsékeltebbnek tekinthető.
A harmadik helyen 1 említéssel a "környezeti fenntarthatóság" végzett.
Műfajok megoszlása kulcsszavak szerint
A diagramon is ábrázolt kiemelt kulcsszavak elemzése során a következő műfajok voltak észlelhetők: Üzleti, Szakmai, Egyéb, Tudományos, Bulvár és Közéleti.
Csak Üzleti műfajú tartalmakban jelent meg a "környezeti fenntarthatóság" kulcsszó.
Ezt a kulcsszót 11 alkalommal említették az alábbi hírtartalmakban: 2014. október 28.: A zöld gazdaságfejlesztésről tárgyalt az EU környezetvédelmi tanácsa (inforadio.hu), Páva: elsődleges cél a város újraiparosítása (pecsiujsag.hu), A hulladékszektor jövőjéről tárgyalt az EU Környezetvédelmi Tanácsa (orientpress.hu), Fenntartható életmód, lehetséges? (alternativenergia.hu). 2014. november 2.: Integrált kerekesszékes rendszeré a Gran Prize (nyest.hu). 2014. október 27.: Holcim Awards: Különdíjat kapott Szabadics Attila és Rácz Mónica (epulettar.hu), Függőleges erdő és óriáskocka a Tátrában - a múlt hét nemzetközi esemény... (epiteszforum.hu). 2014. október 30.: A HuGBC állásfoglalása a Nemzeti Épületenergetikai Stratégia tervezetéhe... (epiteszforum.hu), Sajó Károly Kárpát-medencei környezetvédelmi csapatverseny (pafi.hu), Budapest legjobb fenntartható, zöld éttermei (blog.hu), Kórházban a gyermek- ne legyen padlón az anyuka (infopapa.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ez a kiemelt kulcsszó 10 alkalommal volt aktív. A megjelenések az alábbiak voltak: 2014. október 28.: Páva: elsődleges cél a város újraiparosítása (pecsiujsag.hu), Határozatot fogadtak el az Allergia-parlagfű kerekasztal működtetéséről (ma.hu), Fenntartható életmód, lehetséges? (alternativenergia.hu). 2014. november 2.: Újítsák fel a Duna elterelésére vonatkozó tárgyalásokat (profitline.hu), Integrált kerekesszékes rendszeré a Gran Prize (nyest.hu). 2014. október 27.: Működtetik az Allergia-parlagfű kerekasztalt (weborvos.hu), Folytatja a munkát az allergia-parlagfű kerekasztal (hirado.hu), Határozatot fogadtak az Allergia-parlagfű kerekasztal működtetéséről (szegedma.hu). 2014. október 30.: Sajó Károly Kárpát-medencei környezetvédelmi csapatverseny (pafi.hu), A norvég kormány visszautasítja a KEHI vizsgálatot (sztarklikk.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Nem voltak aktívak a véleményvezérek az elemzett időszakban a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, bár 18 egyéb híradást sikerült regisztrálnunk az elemzett időszakban.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.