Az áttekintett időintervallumban, 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között 8 publikáció látott napvilágot. A leginkább kiemelkedő médiaaktivitás 2014. szeptember 15-én volt, aznap 4 publikáció látott napvilágot. A legkevésbé említésre érdemes médiaaktivitás 2014. szeptember 16. és szeptember 19 - 21-ig volt mérhető, az ismertetett napokon 1-1 publikáció jelent meg. A következő napokon egyáltalán nem voltak észlelhetők megjelenések: 2014. szeptember 17. és 18-án.
7 megjelenéssel az Online médiumok mutatták fel a leginkább említésre méltó tevékenységet a médiatípusok között (az összes regisztrált megjelenés 87,5%-a).
Valamelyest elmaradtak a Hírügynökségi hírekek. Ezek 1 publikációval csak a megjelenések 12,5%-át hozták.
A trend alakulása
A vizsgált időszak észlelhető részében nem volt megfigyelhető médiaaktivitás. Az észlelhető aktivitást kifejtő napok tekintetében az értékek monoton csökkenő sorozat alakját mutatták. Észrevehető volt az is, hogy az értékek folyamatos csökkenése esetenként megtorpant, és átmeneti jelleggel stagnáló képet öltött. 2014. szeptember 16-án egy számottevő csökkenés volt megfigyelhető a vizsgált értékek tekintetében, mikor is a mennyiség az előző felénél is kisebbre esett. A vizsgált napok adatainak ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trend vonala kétségkívül esik. (A trend meredeksége: -0,358)
A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában ebben a médiacsoportban, a 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között eltelt 7 napban 7 hír jelent meg. A legnagyobb aktivitás 2014. szeptember 15-én volt mérhető (3 híradás/nap). A legkevésbé számottevő híraktivitás 2014. szeptember 16. és szeptember 19 - 21-ig volt, ezeken a napokon 1-1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 17. és 18-án.
A teol.hu, trademagazin.hu, beol.hu, realista.hu, delmagyar.hu, katolikus.hu és agroinform.com médiumok egyforma aktivitást mutattak, egyenként 1-1 megjelenést generálva.
A vizsgálat alá vont időintervallumban, a 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között eltelt 7 napban ebben a médiacsoportban 1 hír látott napvilágot. Csupán egyetlen egy időpontban (2014. szeptember 15-én) volt mérhető médiaaktivitás. Akkor 1 híradás jelent meg. A felsorolt napokon egyáltalán nem volt híraktivitás: 2014. szeptember 16 - 21-ig.
A vizsgálatba bevont napokon csak az orientpress.hu jelenttetett meg hírt vizsgált feltételek vonatkozásban.
Az elemzési szempontok vonatkozásában ebben a műfajban, a 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között eltelt 7 napban 1 hírtartalom jelent meg. Csupán egyetlen napon (2014. szeptember 20-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az itt felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 15 - 19-ig és szeptember 21-én.
A vizsgálatba bevont 7 napban publikált híradások csupán egyetlen médiához köthetők (trademagazin.hu).
Üzleti műfajú megjelenések eloszlása (havi/napi)
Közéleti
Közéleti műfaj áttekintése
A 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között elemzett periódusban, az elemzési szempontok vonatkozásában 4 híradást hozott le a Közéleti műfajban érintett média. A legmagasabb híraktivitás 2014. szeptember 15-én volt, aznap 3 híradás jelent meg. A legjelentéktelenebb médiaaktivitás 2014. szeptember 21-én alakult ki (1 megjelenés). Az alábbi napokon egyáltalán nem jelent meg hír: 2014. szeptember 16 - 20-ig.
A beol.hu, delmagyar.hu, teol.hu és orientpress.hu hírforrások hasonló aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 hírt generálva.
A vizsgált szempontok vonatkozásában, 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között 2 hírt jelenttettek meg a Szakmai műfajú hírforrásokban. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. szeptember 16. és szeptember 19. Az alábbiakban felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 15., szeptember 17. és 18. és szeptember 20. és 21-én.
Az agroinform.com és realista.hu tartalomforrások egymással megegyező aktivitással vettek részt a hírforgalomban (1-1 híradás).
A vizsgált feltételek vonatkozásában, 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. között 1 hírt jelenttettek meg ebben a műfajban. Csupán egyetlen napon (2014. szeptember 15-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. szeptember 16 - 21-ig.
Az elemzés alá vont periódusban csak a katolikus.hu jelenttetett meg híradásokat vizsgált feltételek vonatkozásban.
Összesen 40222 médiafogyasztó találkozhatott a 2014. szeptember 15. és a 2014. szeptember 21. között áttekintett 7 napban vizsgált feltételek vonatkozású hírekkel.
A legmagasabb napi elérési érték 2014. szeptember 15-én alakult ki, ekkor a vizsgált témával kapcsolatos hírekkel 29932 médiafogyasztónak volt esélye találkozni. Csupán 10290 volt a 2014. szeptember 21-én publikált hírek CVRG indexszel kifejezhető médiaértéke. Az elégséges adatok meglétének hiánya miatt a 2014. szeptember 16. és szeptember 19. és 20-án megjelent híradások médiaaktivitása nem számítható át a potenciális médiafogyasztók létszámára vonatkozó értékké.
2014. szeptember 17. és 18-án a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmilyen médiaaktivitás nem volt.
A potenciális célközönség trendjének alakulása
A vizsgált időszak napjainak több, mint a felében nem volt értékelhető CVRG érték. Az értékelhető adatokkal rendelkező napokat figyelembe véve az értékek szigorúan monoton csökkenő sorozatként értelmezhetők. A vizsgált érték az előző felénél is kisebbre zuhant vissza 2014. szeptember 21-én, ami egy jelentős visszaesésnek tekinthető. Az elemzett napok adatainak feldolgozása után elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trend vonala összességében nagyon meredeken süllyed. (A célközönség trend meredeksége: -3273,667)
Csak olyan tartalomforrások regisztrálódtak vizsgált időszakban, melyek nem alkalmasak arra, hogy affinitási értéket lehessen belőlük kiszámítani. Az elemzett időszak összes aktív napján csupa olyan média aktivitását detektáltuk, amelyekből - a szükséges adatok hiánya miatt - nem határozható meg affinitásra utaló érték.
Reach
Csak olyan tartalomforrások találhatók a 2014. szeptember 15. és 2014. szeptember 21. közötti időszakban, melyek nem alkalmasak arra, hogy Reach-re vonatkozó értéket lehessen belőlük kiszámítani. A vizsgált időszakban (2014. szeptember 15. és 16. és szeptember 19 - 21-ig) csupa olyan média aktivitását észleltük, amelyek felhasználásával nem mérhető Reach érték, mert a számításhoz nem érhetők el a megfelelő adatok.
579 EUR volt a 2014. szeptember 15. és a 2014. szeptember 21. között eltelt 7 napban a vizsgált szempontok vonatkozásában megjelenő hírek összesített reklámegyenértéke (AVE).
294 EUR volt a 2014. szeptember 15-én megjelent híradások reklámekvivalenciája, aminek köszönhetően ez a nap tekinthető a legkiemelkedőbbnek a vizsgált időszakban. 2014. szeptember 21-én a pénzben kifejezhető híraktivitás rendkívül mérsékelt volt; aznap 120 EUR volt a híradások reklámekvivalenciája. A 2014. szeptember 16. és szeptember 19-én publikált megjelenések nem számíthatók át reklámegyenértékre, mert a számításhoz nem áll rendelkezésre elegendő adat.
A 2014. szeptember 17. és 18. napokon a vizsgált vonatkozású hírekkel nem találkozhattak a médiafogyasztók, mivel ezeken a napokon semmilyen híraktivitás nem volt megállapítható.
Az AVE (Reklámegyenérték) trendje
A vizsgált időszakban érintett napok több, mint a felében az AVE érték nem volt értékelhető. Az értékek szigorúan monoton csökkenő sorozatként értelmezhetők az értékelhető adatokat tartalmazó napokat tekintve. Mindezek ismeretében megállapítható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszthető trendvonal egyértelműen nagyon meredeken esik. (A trend meredeksége: -27,968)
A 2014. szeptember 15. és a 2014. szeptember 21. között eltelt 7 napban 8 hír jelent meg a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában. Ismert szerzők nem publikáltak az elemzés alá vont periódusban.
A 2014. szeptember 15. és a 2014. szeptember 21. között eltelt 7 napban 8 híradás látott napvilágot a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában. A vizsgálatba bevont napokon egyetlen ismert ország - Magyarország - szolgáltatott megjelenéseket. 8 megjelenés származik innen.
Magyarország regionális áttekintése
A Magyarország híraktivitásából származó tartalmak részletesebb területi bontásban is részletezhetők. Az ország teljes területe generálta a megjelenések 62,5%-át (5 publikáció), aminek következtében a legaktívabb régiónak bizonyult az áttekintett időszakban.
A második legaktívabb körzetek egymással megegyező számú aktivitással Békés megye, Csongrád megye és Tolna megye voltak. Itt jelent meg a hírek 37,5%-a (1-1 híradás).
6 alkalommal volt aktív ez a kulcsszó, mégpedig az alábbi hírtartalmakban: 2014. szeptember 15.: Újabb kiemelt szakmai partnerrel dolgozik együtt az MNV Zrt. (orientpress.hu), Kattárs: Az eső sem riasztotta el az érdeklődőket (katolikus.hu), Szarvasi diák is tanul az angol egyetemen, ahol tűz ütött ki (beol.hu). 2014. szeptember 20.: Ismét a legfenntarthatóbb vállalatok között a Henkel (trademagazin.hu). 2014. szeptember 16.: Angyal István park felújítása (realista.hu). 2014. szeptember 21.: Kizárólag környezetbarát járművek versenyeztek (teol.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
A kulcsszót 4 alkalommal említették. A hivatkozott megjelenések az alábbiak voltak: 2014. szeptember 15.: Grönland őslakosai vadászhatnak bálnára (delmagyar.hu). 2014. szeptember 20.: Ismét a legfenntarthatóbb vállalatok között a Henkel (trademagazin.hu). 2014. szeptember 16.: Angyal István park felújítása (realista.hu). 2014. szeptember 19.: BASF – Fenntartható megoldások (agroinform.com).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Annak ellenére nem voltak detektálhatók véleményvezérek által jegyzett híradások az elemzés alá vont periódusban, hogy a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában 8 egyéb hír látott napvilágot.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.