Az elemzett periódusban, 2014. október 20. és 2014. október 26. között 14 hír jelent meg. 9 híradás jelent meg 2014. október 21-én, aminek következtében ekkor realizálódott a legfokozottabb médiaaktivitás. A legvisszafogottabb aktivitás 2014. október 22-én alakult ki (2 publikáció). Ezeken a napokon egyáltalán nem jelent meg híradás: 2014. október 23 - 26-ig.
A legaktívabbnak az Online médiumok tűntek, amelyek összesen 13 híradást jelenttettek meg (az összes érintett megjelenés 92,86%-a).
Valamelyest elmaradtak a Hírügynökségi hírekek, amelyek 1 híradással csak a megjelenések 7,14%-át hozták.
Trend
A vizsgált időszakban érintett napok több, mint a felében a híraktivitás nem volt értékelhető. A számottevő adatokat tartalmazó napokat elemezve a híraktivitás sorozatának tagjai fel-le váltakozó jelleget öltöttek. Az elemzés során megfigyelhető volt az értékek szűnni nem akaró hektikussága, mert a sorozat még rövid időre sem mutatta nyomát stagnálásnak. Az érintett érték az előző felénél is kevesebbre zuhant vissza 2014. október 22-én, ami egy jelentős csökkenésnek tekinthető. 2014. október 21-én egy meghatározó kiugrás volt megfigyelhető. A vizsgált napok adatainak ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trendvonal nyilvánvalóan süllyed. (Meredekség [trend]: -0,5)
A vizsgálat alá vont időszakban, a 2014. október 20. és 2014. október 26. között eltelt 7 napban az Online Média médiacsoportban 13 hírtartalom jelent meg. 9 híradás jelent meg 2014. október 21-én, aminek köszönhetően ezen a napon volt észlelhető a leginkább említést érdemlő híraktivitás. A legalacsonyabb híraktivitás 2014. október 20. és október 22-én volt, ezeken a napokon 2-2 hír jelent meg. Ezeken a napokon a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 23 - 26-ig.
A gyorplusz.hu, vg.hu, inforadio.hu, tozsdeforum.hu, trademagazin.hu, profitline.hu, hirado.hu, hvg.hu, agrarszektor.hu, elemzeskozpont.hu, epitinfo.hu, hirhatar.hu és mandiner.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 híradást generálva.
A vizsgált szempontok vonatkozásában, 2014. október 20. és 2014. október 26. között 1 hírt publikáltak az érintett médiacsoportban. Csupán egyetlen napon (2014. október 20-án) volt mérhető médiaaktivitás, amikor is 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt mérhető híraktivitás: 2014. október 21 - 26-ig.
Az elemzési periódusban csak az orientpress.hu fejtett ki aktivitást.
A vizsgálat alá vont időintervallumban, a 2014. október 20. és 2014. október 26. között eltelt 7 napban az Üzleti műfajban 5 híradás látott napvilágot. Csupán egyetlen napon (2014. október 21-én) volt mérhető híraktivitás. Aznap 5 híradás jelent meg. Az alábbi időpontokban a média inaktívnak bizonyult: 2014. október 20. és október 22 - 26-ig.
A vg.hu, tozsdeforum.hu, elemzeskozpont.hu, profitline.hu és trademagazin.hu hírforrások egymással megegyező aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 hírt generálva.
A 2014. október 20. és 2014. október 26. között vizsgált napokon, a vizsgált feltételek vonatkozásában 7 híradást hozott le az ebben a műfajban érintett média. A leginkább számottevő híraktivitás 2014. október 21-én alakult ki (4 híradás/nap). A legalacsonyabb médiaaktivitás 2014. október 22-én alakult ki (1 híradás). Az alábbi napokon egyáltalán nem volt detektálható hír: 2014. október 23 - 26-ig.
A hirado.hu, gyorplusz.hu, inforadio.hu, mandiner.hu, orientpress.hu, hvg.hu és hirhatar.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 híradással.
A vizsgált feltételek vonatkozásában, 2014. október 20. és 2014. október 26. között 2 hírt jelenttettek meg a Szakmai műfajba tartozó hírforrásokban. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. október 20. és október 22. Az alábbiakban felsorolt napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. október 21. és október 23 - 26-ig.
Az elemzési napokon az agrarszektor.hu és epitinfo.hu médiumok egyforma mennyiségű hírt jelenttettek meg (1-1 híradás).
Összesen 480832 médiafogyasztó találkozhatott a 2014. október 20. és a 2014. október 26. közötti 7 napban vizsgált feltételek vonatkozású hírekkel.
473982 volt a 2014. október 21-én megjelent híradások a potenciális médiafogyasztók létszámára utaló értéke, aminek köszönhetően ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgálatba bevont időszakban. A legkisebb elérési értéket 2014. október 20-án tudtuk regisztrálni, ekkor a megjelenő hírek médiafogyasztó-elérése csupán 6850 volt. 2014. október 22-én ugyan volt mérhető híraktivitás, de a hírek potenciális célközönségének kiszámításához nem áll elegendő adat rendelkezésre.
2014. október 23 - 26-ig egyáltalán nem volt kimutatható médiaaktivitás a vizsgált híradások vonatkozásában, aminek köszönhetően ezeken a napokon a hírtevékenység elérési értéke 0 volt.
A célközönség trendjének alakulása
Bár kimutatható, hogy a vizsgált időszak napjainak több, mint a felében nem volt értékelhető potenciális célközönség létszámára utaló számérték, de azért a vizsgálat során elegendő adat állt rendelkezésre a trend megállapításához. Az értékek szigorúan monoton növekvő sorozatként értelmezhetők a számottevő híraktivitást kifejtő napokat elemezve. Az érintett érték az előző kétszeresénél is magasabbra növekedett 2014. október 21-én. Ez meghatározó emelkedésnek számít. Az elemzett napok adatainak összegzéseként elmondható: a teljes időszakra vonatkozó, az ismert értékekre illeszkedő trend vonala nagyon meredeken emelkedő tendenciát mutat. (Meredekség: 467132)
A 2014. október 20. és 2014. október 26. közötti napokon az elemzési szempontok vonatkozásában megjelenő hírek átlagos affinitási értéke 112,95% volt.
112,95% volt a 2014. október 21-én megjelent hírek átlagos affinitásának értéke, aminek következtében ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek az elemzési periódusban. A 2014. október 20. és október 22-én megjelent híradások átlagos affinitásának értéke a kellő adatok hiánya miatt nem határozható meg.
Nem volt mérhető médiaaktivitás 2014. október 23 - 26-ig: ezeken a napokon a vizsgált témával kapcsolatban nem mutatható ki affinitási érték.
Az Affinitás változásának trendje
Az AFF% trend nem vizsgálható, mert csak egyetlen - az AFF% érték szempontjából - értékelhető nap volt detektálható.
Reach
Átlagosan 2,3% volt a Reach átlaga a vizsgálat alá vont periódusban vizsgált feltételek vonatkozású híreknek.
2014. október 21-én volt detektálható a leginkább számottevő átlagos Reach: ezen a napon 112,95% érték került rögzítésre az elemzett témával kapcsolatos hírekben. A 2014. október 20. és október 22-én publikált megjelenésekből nem számíthatók Reach értékek. Ennek magyarázata az, hogy a számításhoz nem áll rendelkezésre a szükséges adat.
Nem alakult ki médiaaktivitás 2014. október 23 - 26-ig: ezeken a napokon a vizsgált témával kapcsolatban nem mutatható ki Reach érték.
Reach trend
Mivel csak egyetlen - az átlagolható RCH% érték szempontjából - aktív nap volt észlelhető, ezért a Reach trend nem vizsgálható.
Az elemzett napokon az elemzési feltételek vonatkozásában megjelenő híradások összesített reklámegyenértéke (AVE) 11087 EUR volt.
A leginkább számottevő napi reklámegyenérték 2014. október 21-én alakult ki; ezen a napon a megjelenő tartalmak reklámegyenértéke 10840 EUR volt. A legkisebb reklámegyenértéket 2014. október 22-én lehetett regisztrálni, ekkor a híradások pénzben kifejezhető értéke mindösszesen 120 EUR volt.
Nem alakult ki médiaaktivitás a felsorolt napokon: 2014. október 23 - 26-ig. A felsorolt napokon a vizsgált témával nem találkozhattak a médiafogyasztók ezért a reklámegyenérték számításában sem relevánsak.
Az AVE trendje
A vizsgált időszakban érintett napok több, mint a felében nem volt értékelhető reklámegyenérték. Az elemzett mennyiségek dinamikájában a felfelé és a lefelé irányuló mozgás egyaránt megfigyelhető volt. Az észlelés során megfigyelhető az értékek napról-napra tapasztalható hektikussága, mivel a sorozat még rövid időre sem mutatta a stagnálás nyomát. 2014. október 22-én egy jelentős mérséklődés volt megfigyelhető a vizsgált értékek tekintetében, mikor is a mennyiség az előző felénél is kevesebbre esett. 2014. október 21-én egy meghatározó növekedés volt megfigyelhető, mikor is az érintett érték az előző kétszeresénél is magasabbra nőtt. A fent említettek ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszkedő AVE trend vonala minden kétséget kizáróan süllyedő tendenciát mutat. (A trend meredeksége: -3,5)
2014. október 20. és 2014. október 26. között 14 tartalom jelent meg a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában. Ismert szerzők nem voltak aktívak az elemzés alá vont időszakban.
A vizsgált feltételek vonatkozásában a 2014. október 20. és a 2014. október 26. közötti időszakban 14 híradást jelenttettek meg. Az elemzett periódusban egyetlen ismert földrajzi terület - Magyarország - szolgáltatott megjelenéseket. Az országhoz 14 híradás köthető.
Magyarország regionális áttekintése
A Magyarország aktivitásából származó tartalmak további területi felosztásban is elemezhetők. A legszámottevőbbnek Az ország teljes területe tűnt, amely összesen 13 hírt publikált (az összes mérhető megjelenés 92,86 százaléka).
Némiképp elmaradt Győr-Moson-Sopron megye. Ez a körzet 1 híradással csak a megjelenések 7,14%-át hozta.
A kulcsszót 12 alkalommal említették. A hivatkozott megjelenések az alábbiak voltak: 2014. október 22.: Csúnya következményekkel jár az ebolajárvány a kakaópiacon (agrarszektor.hu), Veszélyben a reggeli kakaónk? (hirhatar.hu). 2014. október 21.: Nő a kakaó ára, csökken a termelt mennyiség (trademagazin.hu), Nő a kakaó ára, csökken a termelt mennyiség (hirado.hu), Áder: összefogás kell a klímaváltozás ügyében (inforadio.hu), Drágulhat a kakaó az ebola miatt (hvg.hu), Drágul a kakaó (vg.hu), Nő a kakaó ára, csökken a termelt mennyiség (profitline.hu), Nő a kakaó ára, csökken a termelt mennyiség (elemzeskozpont.hu), Nő a kakaó ára, csökken a termelt mennyiség (gyorplusz.hu), Egyre drágább a kakaó (tozsdeforum.hu). 2014. október 20.: Újabb magyar építészek kaptak díjat a Holcim Awards világversenyen egy m... (epitinfo.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ez a fontosabb kulcsszó 2 alkalommal volt aktív. A hivatkozások az következők: 2014. október 21.: Áder: összefogás kell a klímaváltozás ügyében (inforadio.hu). 2014. október 20.: Áder: Összefogás kell a klímaváltozás ellen (mandiner.hu).
"Környezeti fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ez a kifejezés csak egyetlen alkalommal volt aktív. Ebben a híradásban említették meg: 2014. október 20.: Hoppál: a kultúra a társadalmi felzárkózás erősítésére is alkalmas (orientpress.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Nem voltak aktívak a véleményvezérek a vizsgált időszakban a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában, bár 14 egyéb megjelenést sikerült regisztrálnunk az elemzés alá vont időszakban.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.