Az áttekintett időszakban, a 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. között eltelt 7 napban 13 hír jelent meg. A legnagyobb médiaaktivitás 2014. szeptember 30-án volt mérhető (akkor 5 megjelenés regisztrálódott). A legkevésbé említésre érdemes médiaaktivitás 2014. szeptember 29. és október 1. és 2-án volt detektálható, az ismertetett napokon 1-1 hír jelent meg. 2014. október 5-én egyáltalán nem jelent meg hír.
A legszámottevőbbnek az Online médiumok bizonyultak, ezek összesen 12 hírt jelenttettek meg (az összes detektálható megjelenés 92,31 százaléka).
A második legaktívabbak a Hírügynökségi hírekek voltak. Ebben a médiatípusban jelent meg a hírek 7,69%-a (1 híradás).
Trend
A vizsgált időintervallum bizonyos időpontjaiban nem volt megfigyelhető megjelenés. A mennyiségek dinamikájában a növekedés és a csökkenés egyaránt megfigyelhető volt. Észrevehető volt azonban, hogy a vizsgált értékek átmenetileg stagnálást is mutattak. A vizsgált érték az előző felénél is kisebbre esett vissza 2014. október 1-én. Ez egy számottevő visszaesésnek tekinthető. 2014. szeptember 30-án egy kiemelkedő fokozódás volt észlelhető. A vizsgált napok adatainak ismeretében elmondható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trendvonal enyhén emelkedő képet mutat. (Meredekség: 0,029)
A 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. közötti napokon, az elemzési szempontok vonatkozásában 12 híradást jelenttetett meg az Online Média médiacsoport. 5 híradás jelent meg 2014. szeptember 30-án, ennek következtében ekkor alakult ki a leginkább számottevő médiaaktivitás. A legalacsonyabb híraktivitás 2014. szeptember 29. és október 1. és 2-án volt, ezeken a napokon 1-1 hír jelent meg. 2014. október 5-én egyáltalán nem jelentek meg hírtartalmak.
Az Online Média médiatípusban az inforadio.hu és origo.hu médiumok voltak a legaktívabbnak, ezek generálták a megjelenések 33,33%-át (2-2 híradás médiumonként).
Valamelyest elmaradtak az index.hu, technokrata.hu, hirado.hu, Infovilag.hu, hazipatika.com, greenfo.hu, pafi.hu és tema.hu médiumok. Ezek egyenként 1-1 híradást jelenttettek meg (az összes megjelenés 66,67%-a).
A vizsgált feltételek vonatkozásában a Hírügynökségi Hírek médiacsoportban, a 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. között eltelt időszakban 1 hír megjelenését lehetett regisztrálni. Csupán egyetlen napon (2014. október 4-én) volt mérhető médiaaktivitás, amikor is 1 híradás jelent meg. Ezeken a napokon egyáltalán nem volt mérhető médiaaktivitás: 2014. szeptember 29 - október 3-ig és október 5-én.
A vizsgálatba bevont 7 napban megjelent híradások csupán egyetlen médiához köthetők (zetapress.hu).
Az elemzett periódusban, a 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. között eltelt 7 napban az ebben a műfajban publikáló médiában 8 híradás látott napvilágot. A legnagyobb médiaaktivitás 2014. szeptember 30-án alakult ki (4 híradás/nap). A legalacsonyabb médiaaktivitás 2014. október 1. és október 3-án volt, ezeken a napokon 1-1 hír jelent meg. A következőkben ismertetett napokon a média passzívnak bizonyult: 2014. szeptember 29., október 2. és október 5-én.
2-2 híradással az inforadio.hu és origo.hu médiumok fejtették ki a legnagyobb aktivitást (az összes megjelenés 50%-a).
Csekélyebb híraktivitást fejtettek ki az index.hu, hirado.hu, zetapress.hu és tema.hu hírforrások, egyenként 1-1 híradást generálva. Az ismertetett médiumok az összes megjelenés 50 százalékát produkálták.
A 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. között eltelt időszakban, a vizsgált peremfeltételek vonatkozásában 4 híradást hozott le a Szakmai műfajban érintett média. Minden vizsgált napon ahol valamilyen híraktivitás volt tapasztalható ugyanannyi, számszerint 1 híradás jelent meg. Ezek a napok az alábbiak voltak: 2014. szeptember 29. és 30. és október 3. és 4. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. október 1. és 2. és október 5-én.
A hazipatika.com, technokrata.hu, Infovilag.hu és greenfo.hu médiumok egyforma aktivitást fejtettek ki, egyenként 1-1 megjelenéssel.
Az elemzett időszakban, a 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. között eltelt 7 napban az ebben a műfajban publikáló médiában 1 híradás látott napvilágot. Csupán egyetlen napon (2014. október 2-án) volt mérhető híraktivitás. Aznap 1 híradás jelent meg. Az alábbi napokon egyáltalán nem volt észlelhető hír: 2014. szeptember 29 - október 1-ig és október 3 - 5-ig.
A vizsgált időszakban megjelent hírek pusztán a pafi.hu médiához kapcsolhatók.
A 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. között eltelt 7 napban a vizsgált feltételek vonatkozásában megjelenő híradások összesített CVRG értéke 7887742 volt.
4679558 volt a 2014. szeptember 30-án megjelent hírek a potenciális médiafogyasztók számára vonatkozó értéke, aminek köszönhetően ez a nap számított a legkiemelkedőbbnek a vizsgált időszakban. Pusztán 1176 volt a 2014. október 3-án megjelent hírek CVRG indexszel kifejezhető médiaértéke.
A 2014. október 5-én a vizsgáltaknak megfelelő vonatkozású hírekkel egyetlen médiafogyasztó sem találkozhatott, mivel aznap semmilyen híraktivitás nem volt a vizsgált témával kapcsolatban.
A potenciális célközönség trendjének alakulása
Találhatóak voltak olyan napok a vizsgált periódusban, amikor nem volt megfigyelhető célközönség létszámára utaló számérték. Az észlelhető aktivitást kifejtő napokat elemezve az elvi célközönség számára utaló érték egymás után következő elemei fel-le váltakozó tendenciát mutatnak. Az észlelés során említést érdemel az értékek szüntelen változékonysága, mert a sorozat még rövid időre sem stagnált. 2014. október 2. és 3-án lehetett jelentős visszaeséseket észlelni. 2014. szeptember 30. és október 4-én meghatározó ugrásokat lehetett megfigyelni. Az elemzett napok adatainak összegzéseként megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszthető trend vonala összességében nagyon meredeken zuhan. (A potenciális célközönség-változás trend meredeksége: -495424,686)
A 2014. szeptember 29. és 2014. október 5. közötti napokon az elemzési szempontok vonatkozásában megjelenő híradásokkal kapcsolatban csak olyan tartalomforrások találhatók, melyek alkalmatlanok arra, hogy belőlük affinitási értéket lehessen meghatározni. Az elemzett időszak minden aktív napján (2014. szeptember 29 - október 4-ig) csupa olyan média aktivitását detektáltuk, amelyekből - a megfelelő számadatok hiánya miatt - nem mérhető affinitásra vonatkozó érték.
Reach
Csak olyan tartalomforrások regisztrálódtak vizsgált periódusban, melyek nem alkalmasak arra, hogy Reach-re vonatkozó értéket lehessen belőlük kimutatni. Az elemzés alá vont időszakban (2014. szeptember 29 - október 4-ig) csupa olyan tartalomforrás aktivitását detektáltuk, amelyek felhasználásával nem határozható meg Reach érték. Ennek magyarázata az, hogy a számításhoz nem állnak rendelkezésre a megfelelő alapadatok.
Az elemzett napokon az elemzési szempontok vonatkozásában közzétett híradások összesített reklámegyenértéke (AVE) 14830 EUR volt.
2014. szeptember 30-án alakult ki a legmagasabb értékű médiaaktivitás; ezen a napon 8620 EUR volt a publikált hírek reklámegyenértéke. A legkisebb reklámegyenértéket 2014. október 3-án lehetett detektálni, ezen a napon a megjelenések értéke mindösszesen 114 EUR volt.
Nem alakult ki médiaaktivitás 2014. október 5-én, ezért az aznapi reklámegyenérték is 0 volt.
Az AVE trendjének alakulása
A vizsgált időintervallum bizonyos napjain nem volt megfigyelhető AVE érték. Az elemzett értékek felfelé és lefelé hullámzó jelleget vettek fel az értékelhető aktivitást mutató napok vonatkozásában. Az észlelés során megfigyelhető volt az értékek szüntelen hektikussága, mivel a sorozat még rövid időre sem mutatta nyomát stagnálásnak. Az érték az előző felénél is kevesebbre esett vissza 2014. október 2-án. Ez egy jelentős csökkenésnek tekinthető. 2014. szeptember 30. és október 4-én számottevő emelkedéseket lehetett tapasztalni. A fentiek ismeretében megállapítható: a teljes időszak ismert értékeire illeszkedő trendvonal összességében nagyon meredeken süllyed. (Meredekség [rekámegyenérték-trend]: -765,771)
A vizsgált szempontok vonatkozásában a 2014. szeptember 29. és a 2014. október 5. közötti időszakban 13 híradás volt detektálható. Nem volt észlelhető ismert szerző tevékenysége a vizsgált időszakban.
A vizsgált peremfeltételek vonatkozásában a 2014. szeptember 29. és a 2014. október 5. közötti periódusban 13 híradást jelenttettek meg. A vizsgált 7 napban egyetlen ismert földrajzi terület - Magyarország - szolgáltatott híradásokat. Az országhoz 13 híradás köthető.
Ez a kiemelt kifejezés 9 alkalommal volt aktív. A megjelenések az alábbiak voltak: 2014. október 4.: A fenntarthatóság mítoszai (greenfo.hu), Ferencvárosi parkavató (zetapress.hu). 2014. szeptember 30.: Győzött a környezetbarát étkezés (inforadio.hu), Tanulmánykötet a jó állam mérhetőségéről (hirado.hu), A 7. Fenntarthatósági nap a függőség jegyében (origo.hu), Lőttek Ángyán intézetének (index.hu), 790 millió forintos fejlesztésen van túl a T-Systems adatközpontja (technokrata.hu). 2014. október 3.: Fenntartható-e a fejlődés? - ápolják az antalli örökséget (Infovilag.hu). 2014. október 2.: KPMG Felelős Társadalomért Program, 2014 (pafi.hu).
"Fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Ezt a kulcsszót 4 esetben említették az alábbi hírtartalmakban: 2014. szeptember 29.: 17 meglepő tény a kávéról (hazipatika.com). 2014. október 1.: Kitiltanák a párizsi üzletekből az egyszer használatos zacskókat (origo.hu). 2014. október 3.: Fenntartható-e a fejlődés? - ápolják az antalli örökséget (Infovilag.hu), Mennyit ártott a hazai környezetpolitikának az EU? (tema.hu).
"Fenntartható fejlődés" megoszlása médiacsoportok között
Pusztán egyetlen alkalommal volt detektálható ez a kiemelt kulcsszó, mégpedig ebben a híradásban: 2014. október 4.: Európai Klímasztár díjat kapott Óbuda-Békásmegyer (inforadio.hu).
"Környezeti fenntarthatóság" megoszlása médiacsoportok között
Bár az elemzett periódusban az elemzési szempontok tekintetében 13 híradást lehetett regisztrálni, közülük azonban egy sem volt véleményvezérhez kapcsolható.
Az oldalon olvasható médiaelemzések hivatalos sajtófigyelő vállalatok által - előre egyeztetett szempontok szerint - szemlézett sajtómegjelenések feldolgozásával készültek. Az esetleges kvalitatív elemzési szempontok a témával foglalkozó elemző munkatársunk szubjektív véleményét tükrözik, a tartalmi és emocionális besorolások meghatározása az elemzési feladathoz specifikált szempontrendszer figyelembe vételével történt.